سیگار: حکومت وحدت ملی کار می‌کند

“سیگار” اداره بازرس ویژه امریکا برای افغانستان گفته: حکومت جدید افغانستان با فساد مبارزه می‌کند. این اداره گفته، به نظر می‌رسد که حکومت وحدت ملی بهتر از حکومت گذشته در مبارزه با فساد کار می‌کند.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” به نقل از هفته نامه جینز دیفنس به نقل از جان سوپکو بازرس ویژه ایالات متحده برای بازسازی افغانستان گزارش داده که به نظر میرسد که سران حکومت وحدت ملی، هرگونه اختلاس و سوء استفاده از مصارف و کمک‌های مالی را جدی گرفته‌اند. آقای ساپکو با بیان این که حکومت پیشین تهدیدهای ناشی از فساد اداری را در سال‌های گذشته نادیده گرفته، از تلاش‌های حکومت وحدت ملی در مبارزه با فساد ستایش کرده است. آگاهان به این باور اند که اگر تلاش‌های حکومت به سمت درست به پیش برود، توجه و کمک مالی جامعه جهانی جلب خواهد شد. این اظهارات پس از آن صورت می‌گیرد که اخیرا رییس جمهور اشرف غنی مقامات بلندپایه زیادی را به اتهام فساد از وظیفه سبکدوش و به نهادهای عدلی معرفی کرده است. به تازگی هم شش مقام ارشد وزارت شهر سازی و چند مقام اداره آیسا به اتهام فساد برکنار شدند.

پیش از این جامعه جهانی حکومت افغانستان را متهم کرده بود که به صورت درست با فساد اداری مبارزه نمی‌کند. آقای کرزی رییس جمهوری پیشین اما، خارجی‌ها را عامل اصلی گسترش فساد اداری در افغانستان می‌دانست.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *