شاهراه هلمند ـ کندهار مسدود شد

مسافران و راننده‌گان شاهراه هلمند ـ کندهار از مسدودبودن این شاهراه از دو روز به این‌سو خبر می‌دهند. به گفتۀ آنان،  گروه طالبان سه قسمت از این مسیر را ماین فرش کرده اند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “این مسافران و راننده‌گان می‌گویند که شمار پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در این مسیر کم است و آنان توان رویارویی با طالبان را ندارند.

محمدکریم اتل، رییس شورای ولایتی هلمند نیز با تأیید این خبر می‌گوید که این مسیر از چند ماه به این‌سو ناامن شده است. آقای اتل تأکید می‌کند، امنیت این مسیر به دوش دو فرمانده است که میان خود رقابت دارند. به گفتۀ رییس شورای ولایتی هلمند، تأمین امنیت هلمند ـ کندهار هم به دوش نیروهای پولیس است هم ارتش، که باید یکی از این نیروها این مسؤولیت را مستقلانه به پیش ببرند.

اما عمر زواک، سخنگوی والی این ولایت می‌گوید که مسدودشدن این مسیر صرفاً برای چند روز معدود است و به زودی این مشکل حل خواهد شد. او می‌گوید، برای پاک‌سازی این مسیر از حضور طالبان یک عملیات راه‌اندازی شده و نیروهای امنیتی هم‌اکنون در حال ساخت‌وساز پاسگاه‌ها در این مسیر اند.

عبدالستار نورزایی، فرمانده کندک این مسیر به سلام‌وطندار می‌گوید که در نتیجۀ یک انفجار دو نیروی پولیس کشته شده‌اند و چهار تن دیگر زخمی. آقای نورزایی می‌گوید، افزون بر فرش این مسیر با ماین از سوی طالبان، این گروه چهار تن از نیروهای امنیتی پاسگاه‌ها را نیز با خود برده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *