حملات اخیر روی میز تحقیق و بررسی دولت

حکومت وحدت ملی در مورد حمله‌های روز گذشته که ده‌ها کشته و زخمی برجا گذاشتند، بررسی‌هایی را آغاز نموده‌است.

محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رییس جمهور امروز در راس یک هیئت به ولایت قندهار در جنوب افغانستان رفته تا انفجار شب گذشته در مهمان‌خانۀ والی آن ولایت را بررسی کند.

هارون چخانسوری، سخن‌گوی رییس جمهور پس از چاشت روز چهارشنبه در یک نشست مشترک خبری با سخن‌گویان وزارت امور داخله و ارگان‌های محلی گفت که هیئتی به ریاست حنیف اتمر به قندهار رفتند تا قضیه را همه‌جانبه بررسی کنند.

او در مورد این‌که این انفجار کار کی بوده و چگونه صورت گرفته، اظهار داشت که قضاوت قبل از وقت است و وقتی تحقیقات تکمیل شد جزئیات آن با مردم شریک خواهد شد.

در انفجار شب گذشته در مهمان‌خانۀ والی قندهار معاون والی، یک دپلمات افغان و دو نمایندۀ پارلمان با پنج دپلمات عرب کشته شدند و ۱۲ تن دیگر به شمول والی هلمند و سفیر امارت متحدۀ عرب زخمی گردیدند.

در همین حال صدیق صدیقی، سخن‌گوی وزارت امور داخله گفت که در مورد روی‌داد روز گذشتۀ کابل که حدود چهل کشته و ۸۰ زخمی برجا گذاشت نیز بررسی‌ها هنوز جریان دارد.

آقای صدیقی افزود که روز چهارشنبه رییس جمهور در جلسۀ فوق‌العادۀ امنیتی به نهادهای امنیتی دستور داده تا تدابیر را بیش‌تر بسازند و اقدامات جدی‌تر روی‌دست گیرند.

او گفت که وزیر امور داخله از طریق ویدیو کنفرانس به فرمان‌دهان پولیس ولایت‌ها دستور داده تا تدابیرشان را بلند ببرند و در حالات فوق‌العاده وظایف‌شان را به درستی انجام دهند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *