ربانی، بر گسترش همکاری کابل با تاشکند تاکید کرد

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور و عبدالعزیز کاملوف وزیر امور خارجه ازبکستان بر گسترش همکاری میان دو کشور تاکید کردند.
به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “؛ آقای ربانی شام روز دوشنبه (۴ دلو) با همتای ازبکستانی خود که در رأس یک هیئت عالی رتبه آن کشور برای انجام یک سفر رسمی دو روزه، عصر امروز وارد کابل گردید، در قصر چهارچنار ارگ ریاست جمهوری دیدار و ملاقات نمود.
در این ملاقات، طرفین بر عزم قوی رهبری دو کشور برای گشودن فصل جدیدی در روابط دوستانه و همکاری های دوجانبه میان افغانستان و ازبکستان تأکید ورزیده و همکاری ها در عرصه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، تجارتی و فرهنگی را به گونه همه جانبه به بحث و بررسی گرفتند.
وزیر امور خارجه افغانستان از مشترکات عمیق و دیرینه دو کشور یادآوری نموده و گسترش همکاری ها با ازبکستان در ساحات مبارزه با قاچاق مواد مخدر و سایر تهدیدات مشترک امنیتی، اتصال ترانزیتی، معاملات تجارتی، و تبادلات فرهنگی را از اولویت های همکاری های منطقوی در سیاست خارجی دولت افغانستان خواند. وزیر امور خارجه کشور همچنان خواهان فراهم شدن سهولت های بیشتر در انتقال اموال تجار افغانستان از مسیر ازبکستان گردیده و از نیاز به امضای موافقت نامه دوجانبه در عرصه تجارت و ترانزیت یادآوری نمود.
وزیر امور خارجه ازبکستان نیز بر اراده راسخ دولت آن کشور برای تحکیم مناسبات دوستانه و تعمیق همکاری ها با افغانستان در همه عرصه های مورد علاقه دو طرف، به ویژه همکاری در راستای تحکیم صلح و ثبات در منطقه، تطبیق پروژه های زیربنایی اقتصادی چون خطوط آهن و انتقال انرژی و گسترش مناسبات فرهنگی و بشری، تأکید نمود.
در ادامه این ملاقات، وزرای امور خارجه افغانستان و ازبکستان بر حمایت دو کشور از همدیگر در مجامع و سازمان های منطقوی و بین المللی نیز تأکید ورزیدند.
در پایان این ملاقات، هیئت های دو کشور در ضیافتی که به افتخار وزیر امور خارجه ازبکستان از جانب وزیر امور خارجه افغانستان ترتیب یافته بود، اشتراک نمودند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *