ترامپ، به افغانستان نیروی بیشتر می‌فرستد

رییس‌جمهور جدید امریکا  گفته است که طرح اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان را بازبینی می‌کند و در صورت نیاز شمار سربازان امریکایی در این کشور را افزایش می‌دهد.

گزارشی به نقل از یک مقام افغان منتشر شده که دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی‌اش در ماه دسامبر به رییس‌جمهور غنی گفته است که در نظر دارد تا در صورت ضرورت، نیروهای بیشتری به افغانستان بفرستد.

فاکس نیوز به نقل از این مقام افغان که نامی از آن نبرده گزارش داده است، رییس‌جمهور غنی در این گفت‌وگوی تلفنی با آقای ترامپ در مورد اوضاع امنیتی و پاکستان گفت‌وگو کرده و رییس‌ جمهور جدید آمریکا از اشرف غنی در مورد ضرورت نیروهای بیشتر آمریکایی در افغانستان پرسیده است.

این مقام افغان از جریان گفت‌وگوی تلفنی رییس‌‌جمهور غنی و ترامپ نقل کرده است: «دونالد ترامپ، رییس‌‌جمهور منتخب آمریکا گفت، او مطمئنا به حمایت از افغانستان و نیروهای امنیتی ادامه می‌دهد و طرح افزایش نیروهای آمریکایی در افغانستان را پس از یک ارزیابی در نظر دارد».

دونالد ترامپ، رییس‌‌جمهور جدید آمریکا روز جمعه گذشته، ۲۰ جنوری رسما به‌عنوان چهل و پنجمین رییس‌‌جمهور آمریکا سوگند وفاداری یاد کرد و پس از انتخاب شدن به‌عنوان رییس‌‌جمهور در ماه دسامبر با رییس‌‌جمهور غنی از طریق تلفن گفت‌وگو کردند.

هرچند او بارها گفته است که هزینه کمک‌های خارجی آمریکا را کاهش خواهد داد و آن را برای اشتغال‌زایی در داخل آمریکا مصرف خواهد کرد اما تا کنون به‌صورت رسمی هیچ طرح مشخصی را در مورد جنگ ۱۵ ساله آمریکا در افغانستان ارایه نکرده است.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع جدید آمریکا دیروز، سه‌شنبه گفته است این امکان وجود دارد آقای ترامپ افزایش نیروهای آمریکایی برای ماموریت افغانستان را مد نظر بگیرد اما افزایش این نیروها از جمله اولویت‌های اصلی سرقوماندان اعلی قوای مسلح نخواهد بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *