برگشت موج جدید از تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران

وزارت خزاین و دارایی امریکا ، ۱۳ تن از افراد و ۱۲ شرکتی را که با جمهوری اسلامی ایران ارتباط دارنددر فهرست تحریم ها گنجاند.

تحریم‌های تازه، ایرانی‌ها و حد اقل یک چینایی را هدف قرار می‌دهد.

در یک اعلامیۀ وزارت خزاین امریکا آمده‌است که تعزیرات بالای آن عده از افراد و نهادها وضع می‌شوند که در فراهم کردن تکنالوژی و یا مواد جهت حمایت از برنامه راکت بالستیک ایران دخیل بودند و یا از نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب ایران حمایت می‌کنند.

شرکت‌های که بالای شان تعزیرات تازه وضع شده‌اند در لبنان، چین و امارات متحده عربی مستقر اند.

شان سپایسر سخنگوی قصر سفید گفت، این تحریم‌ها پیش از آغاز کار دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا ترتیب شده بود.

 

شان سپایسر سخنگوی قصر سفید

سپایسر دیروز پس از اعلان این تعزیرات در یک نشست خبری در واشنگتن گفت:

” تحریم‌های امروز نمایانگر یک موضع بسیار قوی در برابر اقدامات ایران است و این را روشن می‌سازد توافق‌نامۀ که قبلاً به آن دست یافته شده‌است به منفعت امریکا نیست. دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا هر آنچه در توان دارد انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که ایران زیر نظارت است.”

واشنگتن این اقدام را چند روز پس از آن روی دست می‌گیرد که تهران یک راکت بالستیک را آزمایش کرد.

زیگمار گابریل Sigmar Gabriel وزیر خارجه جرمنی در نیویارک به خبرگزاری رویترز گفت که این آزمایش راکتی ایران تخطی از قطعنامه‌های سازمان ملل متحد است.

 

زیگمار گابریل وزیر خارجه جرمنی

وی گفت:

” این واضح است که آزمایش راکت بالستیک از سوی ایران تخطی آشکار از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد است. بدین لحاظ عکس‌العمل حکومت امریکا را می‌توان درک کرد.”

حسین دهقان وزیر دفاع ایران به روز چهارشنبه هفته گذشته تائید کرد که تهران یک راکت را آزمایش کرده‌است، اما در مورد نوعیت راکت و این‌که آزمایش چه زمانی انجام شده، چیزی نگفت.

یک مقام ارشد حکومت امریکا به خبرنگاران گفت، حکومتِ تحت رهبری دونالد ترمپ در حال بازنگری عمیق تر استراتیژیک در رویکرد اش با ایران بود و به گفته وی آزمایش یک راکت بالستیک با بُرد متوسط به روز یکشنبه هفته گذشته از سوی ایران سبب تحریم‌های جدید شد.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در یک اعلامیه وضع تحریم‌های جدید را محکوم کرده و آن را خلاف تعهدات بین‌المللی امریکا دانسته است

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *