بسته‌های تشویقی وزارت دفاع؛ زنان را به صفوف اردو می‌کشاند

پنتاگون کوچک به تازه‌گی اعالم کرده است که علاقه مندی زنان به اردو بیشتر شده و روند جلب و جذب آنان در یک ماه اخیر افزایش یافته‎است.

به گفته این وزارت تنها در یک ماه اخیر ۴۰۰ زن از طریق مرکز جلب و جذب این وزارت شامل اردوی ملی شده‎اند.

محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان می‎گوید زنان با توجه به سهولت‎های که در اردوی ملی برای شان در نظر گرفته شده‎است علاقه مند شده‎اند تا در اردوی ملی خدمت نمایند.

 

پرداخت بیش از پنج هزار جیب خرچ ماه هانه برای زنان، زمینه سازی برای تحصیلات زنان در داخل و خارج از کشور و پرداخت فیس زنان در پوهنتون‎های خصوصی برای ادامه تحصیل از سهولت‎های است که از سوی وزارت دفاع برای زنان در نظر گرفته‎است.

این در حالیست که به اساس معلومات وزارت دفاع افغانستان پیش از این نیز به تعداد ۱۰۹ زن که جهت تحصیل به ترکیه فرستاده شده بودند پس از ختم فراغت در قرارگاه‎های ستر درستیز شامل کار شده‎اند.

 

این در حالیست که پیش از این انتقادهای مطرح شده‎است که زنان در ادارات دولتی بخصوص بخش‎های امنیتی از محیط سالم برخوردار نبوده و در برخی موارد، مورد آزار و اذیت قرار می‎گیرند.

اما مسئولان وزارت دفاع افغانستان اطمینان می‎دهند که زنان در قطعات اروی ملی مصئون خواهند بود و هرگاه کسی تلاش به آزار و اذیت آنان کند مورد پیگرد قرار گرفته و مجازات می‎گردد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *