سپیدار: کاخ سفید باید به اسلام آباد فشار بیاورد

دولت وحدت ملی تلاش‌های امریکا را که بر اساس آن فشار های سیاسی و اقتصادی به اتهام حمایت از تروریزم بالای پاکستان بیشتر شود را یک ضرورت زمانی می‌داند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “ریاست اجرائیه افغانستان می‌گوید، از کوشش‌های ایالات متحده امریکا در باره آوردن فشار‌های سیاسی و اقتصادی به اتهام حمایت از تروریزم بر پاکستان حمایت می‌کند.

جاوید فیصل معاون سخنگوی این ریاست روز یکشنبه در صحبت با رسانه ها گفت، برای این‌که تروریزم در افغانستان سرکوب و القاعده در منطقه نابود شود، ضرورت است تا پاکستان به اتهام حمایت از تروریزم زیر فشار‌های بیشتر کشور‌های جهان به خصوص ایالات متحده قرار گیرد.

 

وی افزود:

“بدون شک پاکستان کشور کمک کننده تروریست‌ها است و در آن‌جا تروریست‌ها تربیه می‌شوند و در همانجا امکانات مالی برای‌شان فراهم شده‌است، برای این‌که تروریست‌ها در افغانستان سرکوب و القاعده در منطقه نابود شود ضرورت است تا فشار‌های جهانی بر پاکستان افزایش یابد و در رأس امریکا در این بخش تلاش کند.”

این در حالیست که بر اساس گزارش روزنامه امریکایی «وال ستریت ژورنال» واشنگتن در باره آوردن فشار بر پاکستان به اتهام حمایت این‌کشور از تروریزم غور می‌کند.

وال ستریت ژورنال می‌نویسد، مراکز تحقیقی و پالیسی ساز امریکا در روز‌های اخیر به اداره دونالد ترمپ پیشنهاد کرده تا در کنار ایران، سوریه و سودان پاکستان را هم در لیست کشور‌های حامی تروریزم اضافه کند.

با این حال کارشناسان سیاسی می‌گویند، پاکستان این پیام را به دست آورده و تلاش می‌کند تا با تاکتیک‌های مختلف خود را به جای حامی تروریزم قربانی آن جلوه دهد تا با چنین سرنوشت روبه‌رو نشود.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *