حبیبی: آماده عمل به مثل با پاکستان هستیم

پنتاگون کوچک از از آماده‌گی های نیروهایش برای پاسخ‌دادن به حمله‌های راکتی پاکستان در بخش‌های سرحدی با آن کشور خبر می‌دهد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “نظامیان پاکستانی در سال‌های گذشته هرازگاهی اقدام به انداخت موشک به خاک افغانستان در بخش‌های مرزی با آن کشور کرده‌اند و اخیرا یک‌بار دیگر این روند از سر گرفته‌است.

عبدالله حبیبی، وزیر دفاع ملی افغانستان روز دوشنبه(۹ حوت) در مراسمی به مناسبت تجلیل از روز نیروهای امنیتی این سخنان را اظهار داشت.

آقای حبیبی گفت نیروهای ارتش ملی در برابر تجاوزات بیگانه‌گان آماده‌گی دارند و تلاش‌های دشمن را در شمال، جنوب، شرق و غرب به یاس مبدل نموده‌اند.

او گفت که نیروهای امنیتی در برابر راکت‌های اخیر نظامیان پاکستان در کنر، پکتیکا، پکتیا و سایر کشور از آماده‌گی لازم برخوردار هستند.

این در حالی‌ست که حمله‌های موشکی پاکستان در یک ماه اخیر، به ویژه در ولسوالی لعل‌پور ولایت ننگرهار سبب شده تا صدها خانه‌واده به دیگر بخش‌های آن ولایت پناه ببرند.

در همین حال وزیر دفاع ملی گفت که این وزارت آماده‌گی‌های کامل برای فصل جنگ در بهار سال آینده را روی‌دست می‌گیرد.

او گفت دشمن در سال ۱۳۹۵ تلاش‌هایی وسیعی به خرج داد تا به تصرف یکی از ولایت‌ها در شمال یا جنوب دست یابد ولی با دریاب ضربات کوبندۀ نیروهای امنیتی به شکست مواجه گردید.

حبیبی تاکید کرد که دشمنان وطن نه تنها موفق به دریافت جای پایی برای هسته‌گذاری در داخل کشور نگردیدند، بل که با دادن تلفات و ضایعات بزرگ به شکست فاحشی مواجه گردیده‌است.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *