وزارت معارف؛ امتحانات ” چهارونیم ماهه ” دانش آموزان ولایات سردسیر در پایان سال تعلیمی اخذ می‌گردد.

وزارت معارف می‌گوید؛ تا بهبود اوضاع، برنامه‌های آموزشی همچنان از راه دور و بگونه‌ای آنلاین تدریس می‌شود. این وزارت دریک اعلامیه گفته، امتحانات ” چهارونیم ماهه ” دانش آموزان ولایات سردسیر در پایان سال تعلیمی و همزمان با امتحانات سالانه اخذ و نمرات نیز از ۱۰۰ محاسبه می‌گردد.

بر اساس فیصله کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا (کوید ـ ۱۹) به رهبری سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری، برای پیش‌گیری از شیوع ویروس کرونا، رخصتی‌های مکاتب، مدارس، کورس‌های خصوصی مراکز تربیه معلم دولتی و مکاتب خصوصی اعتبار از یکشنه ۱۸ جوزا الی تاریخ ۱۸ سنبله سال ۱۳۹۹خورشیدی (برای مدت زمان سه ماه) تمدید گردید، اما برنامه‌های آموزش از راه دور ادامه می یابد..

تصمیم در رابطه به آغاز آموزش حضوری در مکاتب بستگی به کاهش و پایان تهدید ویروس کرونا در جامعه دارد.

امتحان سالانه‌ی مناطق گرمسیر الی اطلاع ثانی، معطل می باشد.

قرار است وزارت معارف گزینه‌های بدیل خدمات تعلیمی را به صورت رسمی آغاز کند. در این طرح تجمعات محدود با رعایت تدابیر بهداشتی و ضدعفونی‌سازی و دروس آنلاین (آموزش از راه دور) درنظر گرفته شده است. بنابراین، رهبری وزارت معارف از دانش آموزان می‌خواهد، جهت استفاده‌ی مفید از دوره تعطیلات، برنامه‌های درسی (دروس تلویزیونی و رادیویی) را تعقیب نمایند..

مکاتب خصوصی در سراسرکشور می‌توانند دروس آنلاین و غیر حضوری را با درنظرداشت کیفیت آموزشی و رضایت خانواده‌ها آغاز کنند. بر اساس فیصله جلسه رهبری وزارت معارف با مسولان اتحادیه‌ی مکاتب خصوصی، برای آن عده از دانش آموزانی که به مشکل مالی مواجه هستند تخفیف، قرضه و تآجیل، از جانب مکاتب خصوصی در نظر گرفته خواهد شد.

وزارت معارف از پروسه تعلیمات آنلاین مکاتب خصوصی نظارت جدی خواهد داشت.

وزارت معارف متعهد است، به هدف تکمیل سال تعلیمی و نصاب درسی، با اتخاذ کارشیوه‌های موثر و کارا دوره تعطیلات را جبران نموده و به اطلاع دانش آموزان و خانواده‌های آنان برساند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *