دور تازه‌ی سفرهای خلیل‌زاد برای صلح افغانستان؛ این‌بار دوحه و اسلام‌آباد

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می‌گوید که زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ آمریکا برای صلح افغانستان و جنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای خارجی در افغانستان با ملاعبدالغنی برادر، معاون سیاسی این گروه دیدار کرده‌اند.

آقای خلیلزاد پس از دوحه به پاکستان رفته است و با جنرال قمر جاوید باجوه، رئیس ستاد ارتش این کشور دیدار کرده است.

بر بنیاد گزارش رسانه‌های پاکستان در این دیدار، در بارۀ روند صلح، مسأله‌ی مهاجران افغانستان در پاکستان و کنترل مدیریت مرز پاکستان-افغانستان گفت‌وگو شده ‌است.

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه‌ی آمریکا برای صلح افغانستان روز جمعه، شانزدهم جوزا دور تازه‌ی سفرهایش را به دوحه، اسلام‌آباد و کابل آغاز کرد.

وزارت خارجۀ آمریکا دست‌یابی به توافق میان طرف‌ها در افغانستان درباره‌ی گام‌های عملی بعدی مورد نیاز در روند صلح به هدف آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی را محور اصلی این دور سفرهای خلیل‌زاد عنوان کرده است.

زلمی خلیل‌زاد با نمایندگان طالبان در قطر و با مقامات پاکستانی در اسلام‌آباد، درباره صلح افغانستان گفتگو کرد. سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می‌گوید، در دیدار خلیل‌زاد و ملا برادر روی آزادی هرچه زودتر زندانیان و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی صحبت شده است. با این حال سازمان ملل در یک گزارش تازه گفته، گروه طالبان کنترل کارخانه‌های تولید شیشه و هیروئین در غرب و جنوب افغانستان را بدست دارند و ازاین طریق صدها میلیون دالر بدست می‌آورند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *