استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده از ۱۵ سرطان در ایران اجباری می‌شود.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در سخنانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفته است که تصمیم گرفته شده که از هفته آینده ترتیباتی داده شود تا “از ۱۵ سرطان ماسک زدن در مکان‌هایی که تجمع وجود دارد و یا سرپوشیده است، الزامی، شود.” آقای روحانی در ادامه گفته است که چنانچه لازم شود، مصوبه زدن ماسک “تا ماه اسد هم تمدید می‌شود.”

ایرج حریرچی، معاون کل وزیر صحت ایران هم روز گذشته از آغاز کمپین “#من_ماسک_میزنم” در ایران خبر داد. به گفته او هر ۳۳ ثانیه یک نفر در ایران به بیماری کووید-۱۹ مبتلا و هر ۱۳ دقیقه یک نفر جان خود را از دست می‌دهد.

در هفته‌های اخیر شیوع کرونا در شماری از ولایات شدت گرفته و بر آمار مبتلایان و درگذشتگان افزوده شده است. مقام‌های وزارت صحت این کشور نسبت به وضعیت برخی ولایات از نظر شیوع کرونا هشدار داده‌اند.

پیشتر وزارت صحت ایران ولایت خراسان رضوی را با بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در وضعیت ” سرخ ” اعلام کرد. چند ولایت دیگر هم بالاترین سطح شیوع را تجربه می‌کنند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ابتلای ۲۲۰ هزارو ۱۸۰ نفر به بیماری کرونا در ایران تایید شده و شمار درگذشتگان هم ۱۰ هزار و ۳۶۴ نفر گزارش شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *