چهارمین دوره انتخابات پارلمانی سنگاپور در سایه تهدید کرونا

درحالی‌که جهان با بحران کرونا دست به گریبان است؛ اما کشور سنگاپور با ۵ میلیون جمعیت امروز چهارمین دوره انتخابات پارلمانی خود را برگزار می‌کند. مقامات دراین کشور اما می‌گویند، با رعایت فاصله‌گذاری و پوشیدن ماسک به سراغ انتخابات خواهند رفت.

این درحالی است که سازمان جهانی صحت گفته، درحال حاضر بیش از ۱۲ میلیون و ۳۸۷ هزار نفر در جهان به کووید-۱۹ مبتلا شده که سهم سنگاپور بیش از ۴۵ هزار مورد ابتلا به کرونا است.

 از سوی‌هم ده‌ها کشور و سازمان‌ صحی، به دنبال تولید واکسن برای درمان کرونا هستند. سازمان جهانی صحت می‌گوید، بیش از ۱۴۵ شرکت داروسازی و دانشگاه برای ساخت واکسن کرونا در جهان باهم رقابت می‌کنند.

این سازمان همچنین گفته، تاکنون ۱۴۰ واکسن تولید شده که ازاین میان تنها ۱۶ مورد برای آزمایش‌های کلینکی تأیید شده‌اند. چین، امریکا، فرانسه و بتازگی جاپان از کشورهای هستند که دراین زمینه فعالیت گسترده دارند.

اخیرأ، کشور ایران نیز گفته، روند تولید واکسن کووید-۱۹ در این کشور به زودی وارد فاز آزمایش انسانی می‌شود.

با اینحال، هیچ کشوری تاکنون موفق به درمان این بیماری نشده است. سازمان جهانی بهداشت با نشر تازه ترین آمار خود گفته، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به بیش از ۱۲ میلیون و ۳۸۷ هزار نفر می‌رسد.

امریکا با ثبت بیش از سه میلیون مورد ابتلا و بیش از ۱۳۵ هزار فوتی، همچنان در صدر کشورهای قربانی این بیماری است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *