فرانسه| امکان ابتلای “جنین” در رحم مادر به ویروس کرونا

شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری آن وارد مراحل تازه‌ای شده است. در تازه‌ترین خبرها ثبت اولین مورد تایید شده‌ی انتقال ویروس کرونا از رحم مادر به طفل در کشور فرانسه به وقوع پیوست.  

بر اساس گفته متخصصین علوم طبی در فرانسه این طفل تازه متولد شده، علایمی را دارد که نشانه‌های التهاب بر اثر ویروس کووید نوزده را تداعی می‌کند. به گفته آنها در این اتفاق نادر، ویروس در رحم مادر با عبور از دیواره جفت وارد بدن جنین شده و او را قبل از به دنیا آمدن مبتلا ساخته است.

داکتر دنیل دو‌لوکا می‌گوید: «متاسفانه در این مورد، درباره انتقال ویروس (از رحم مادر به جنین) هیچ تردیدی نیست.» او می‌ا‌فزاید: «بخش صحی و شفاخانه‌ها باید آگاه باشند که این امر روی می‌دهد، گرچه قطعاً معمول نیست. پس این امر را باید در کار درمان در نظر گرفت».

مادر این طفل با علایم سرفه و تب شدید در شفاخانه بستری و بعد از تست، نتایج آزمایش‌ها ابتلای وی را به کرونا نشان داد. سه روز بعد نشانه‌های ناآرامی جنین در رحم باعث نگرانی داکتران شد و در نتیجه با انجام عملیات سزارین طفل را بدنیا آوردند.

تا پیش از این رخداد، نمی‌توانستیم با اطمینان از انتقال ویروس به جنین در رحم مادر بگوییم اما؛ این مورد مثبت جدید ثابت می‌سازد که این ویروس توانایی‌های خطرناکی دارد. نتایج بدست آمده از این مورد تحقیقی در مجله نیچر به چاپ رسیده است.

در حال حاضر این کودک بهبود یافته است و از نظر صحی هیچ مشکلی ندارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *