برگزاری دعای پرفیض کمیل درکنار مرقد حضرت آیت الله العظمی محسنی (ره)

جمعی از مجاهدین و دلباختگان حضرت آیت‌الله العظمی محسنی (ره) به مناسبت نخستین سالیاد آن فقیه فرزانه و معلم کشور، مراسم پُر فیض دعای کمیل را در کنار مرقد آن مجاهد مجتهد، در شب پر میمنت جمعه برگزار کردند. عاشقان و دلباختگان حضرت آیت‌الله العظمی محسنی (ره ) می‌گویند که حضرت استاد در زمان حیات شان ارادت خاص به دعا و نیایش داشت و همواره بر برگزاری دعای کمیل در شب جمعه و دعای توسل در شب چهارشنبه تاکید میکرد، بر همین اساس بود که برای نخستین بار در کشور، دستور پخش دعای کمیل را از طریق تلویزیون تمدن داد.

پروانه وار در کنار مزار آن فقیه مجاهد و آن شخصیت علمی و معنوی کشور نشسته‌اند، از ته دل دعا میخوانند و در فراق محبوب سفر کرده، زار زار ناله دارند. جمعی از دلباختگان و مجاهدین که سالها در رکاب استاد فقید حضور داشته و از اندوخته‌های آن معلم کشور درس دینداری و انسانیت آموخته‌اند. آمده‌اند تا در نخستین سالیاد ارتحال ملکوتی حضرت آیت‌الله العظمی محسنی ( ره) دعای پر فیض کمیل را در کنار مزار آن فقیه فرزانه در شب جمعه برگزار کنند.

حضرت آیت‌الله العظمی محسنی (ره) در کنار اینکه معمار اخوت و ایجادگر شورای علمای شیعه افغانستان بود، اراده خاص به دعا و خانواده اهلبیت عصمت و طهارت داشت. مجاهدین میگویند که آن فقیه فرزانه عاشق دعا و نیایش بود و همواره تاکید به برگزاری مراسم‌های دعای توسل و کمیل می‌کرد.

حضرت آیت‌الله محسنی (ره) که خود یک مجاهد و یک عالم ربانی بود، در میان مجاهدین از جایگاه خاص برخوردار هست. بر همین اساس است که پس از گذشت یک سال از ارتحال ملکوتی آن استاد فقید، مجاهدین عاشقانه دوست دارند و نبود ایشان را یک ضایعه بزرگ برای مردم کشور و به خصوص جهان اسلام می دانند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *