گفتگوی تلفنی عبدالله عبدالله با عمران خان؛ نخست وزیر پاکستان

از تاکید اسلام‌آباد بر حمایت از صلح افغانستان تا ایجاد تیم جداگانه از سوی گروه طالبان برای مذاکرات بین‌الافغانی!

بتازگی شیر محمد عباس استانکزی که ریاست تیم مذاکره کننده طالبان در مذاکرات بین‌الافغانی را به عهده دارد گفته، رهبری این گروه، تیم جداگانه‌ای را برای مذاکرات بین‌الافغانی توظیف کرده است. به گفته استانکزی، این تیم جدا از دفتر سیاسی قطر ایجاد شده و با صلاحیت است و به گونه مستقل مذاکرات بین‌الافغانی را به پیش می برد و در آینده نزدیک برای گفت‌وگوها آماده خواهد شد.

شیر محمد عباس استانکزی همچنین گفته، آنها برای آغاز گفتگوهای بین‌الافغانی آماده هستند اما پیش از آن باید زندانیان این گروه آزاد شوند.

با این حال نادر نادری، عضو هیئت مذاکره کننده حکومت اما به رادیو آزادی گفته،  طالبان باید شرایط حکومت افغانستان درباره آزادی نیروهای امنیتی از جمله کماندوها و خلبان‌ها را بپذیرند.  از جانبی دیگر عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان که کشورش در یک طرف معادله صلح افغانستان دخیل است گفته، اسلام‌آباد ازصلح در افغانستان حمایت می‌کند.

عمران خان در گفتگوی تلفنی با عبدالله عبدالله ابراز امیدواری کرده تا گفتگوهای بین‌الافغانی هرچه فوری آغاز شود. در همین حال عبدالله عبدالله نیز ضمن تاکید بر اجماع منطقه‌ای، همکاری پاکستان برای تامین صلح در افغانستان را مهم خوانده است.

نخست‌وزیر پاکستان همچنین از عبدالله عبدالله دعوت کرده تا به پاکستان سفر کند و آقای عبدالله وعده داده که به زودی و پس از اغاز مذاکرات بین‌الافغانی به این کشور سفر خواهد کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *