کاپ قهرمانی جام ملت‌های آفریقا کجاست؟ مسئله این است!

به گزارش بخش ورزشی تمدن؛ سایت (AFCON News) گزارش داد که کاپ قهرمانی جام ملت‌های آفریقا، مهمترین تورنمنت فوتبالی قاره سیاه، از دفتر مرکزی فدراسیون فوتبال مصر در شهر قاهره ربوده شده است.

احمد شُبیر نایب رئیس سابق اتحادیه فوتبال مصر، می‌گوید که تحقیقات در این‌باره آغاز شده و هنوز مشخص نیست که این کاپ به سرقت رفته یا ناپدید شده است.

این کاپ قهرمانی از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ در اختیار قهرمان متوالی‌ جام ملت‌های آفریقا، یعنی تیم مصر بوده است، اما؛ حالا بعد از ۱۰ سال خبر سرقت آن که مدتی تحت نظر حسن شحاته سرمربی اسطوره سابق مصری‌ها بوده، از رسانه‌ها به گوش ‌می‌رسد.

این اتفاق زمانی جنجالی شد که اتحادیه فوتبال مصر برای ساخت یک موزیم از جام‌های بدست آمده در مقر این کنفدراسیون، اقدام به جمع آوری آن‌ها کرد، که در این پروسه مشخص شد این جام گم شده است.

در همین حال مجدی عبدالغنی یکی از اعضای پیشین اتحادیه فوتبال مصر مدعی شد که جام قهرمانی در حادثه آتش‌سوزی دفتر این اتحادیه در سال ۲۰۱۳ از بین رفته است.

تیم ملی مصر با هفت بار قهرمانی در جام دو سالانه ملت‌های آفریقا پرافتخارترین تیم این رقابت‌هاست و سه قهرمانی متوالی‌اش در این رقابت‌ها هم رکوردی بی‌سابقه و بی‌نظیر است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *