یورش جنگنده‌های خارجی، بر یک شفاخانه در کندز

در حمله هوایى نیروهاى خارجى برشفاخانه داکتران بدون سرحد در قندوز، ده ها تن کشته شده واجساد برخى ازآنان سوخته است.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “هنوز آمار دقیقی از تلفات و مجروحین این رویداد گزارش نشده اما بارت جان سینز رییس عملیاتى سازمان داکتران بدون سرحد گفته که در وقت حمله هوایى، ۱۰۵ مریض و ۸۰ کارمند محلى و بین المللى در شفاخانه حضور داشته اند.

این حمله، حوالی ساعت دو ونیم شب گذشته صورت گرفت و گفته می شود بدلیل گزارش غلط، اشتباها بمباران شده است. سعد مختار، رئیس صحت عامه قندوز گفته درین حمله هوایى ساختمان شفاخانه منهدم گردیده و پرسونل صحى داخلى و خارجى و مجروحین ملکى و نظامى کشته شده واجساد برخى ازآنها سوخته است. بگفته وی، حدود پنجاه مجروح ملکى ودولتى که دریک بخش دیگر این شفاخانه تحت تداوى بودند، ازاین حمله مصوون مانده اند و به شفاخانه حوزوى شهر کندز که در نزدیک شفاخانه داکتران بدون سرحد موقعیت دارد، انتقال گردیده اند.

یکی از داکتران موظف دراین شفاخانه گفته که حدود هشتاد درصد پرسونل شفاخانه، مجروحین و همراهان مریض دراین حمله هوایى جان باخته اند. بگفته وی، ساختمان بخش معالجوى خصوصاً اتاق عاجل هم تخریب شده است.

درخبرنامه اى داکتران بدون سرحد نیز نوشته که شفاخانه داکتران بدون سرحد در کندز چند بار مورد حمله هوایى قرار گرفته که بیشتر بخش هاى آن تخریب شده است.

برپایه این خبر نامه، تاحال کشته شدن سه کارمند تایید شده و از سرنوش حدود ۳۰ کارمند دیگر معلوماتی دردسترس نیست. جان سینز، رییس عملیاتى سازمان داکتران بدون مرز گفته که کشته شدن کارمندان صحى این سازمان و مریضان، بخشى از فاجعه جارى کندز شده است.

او ضمن در خواست برای حفظ جان غیرنظامیان و کارمندان صحی افزوده که از زمان آغاز جنگ در شهر کندز تاحال، ۳۹۴ مجروح درشفاخانه داکتران بدون مرز تحت تداوى قرار گرفته اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *