پاک‌سازی قندوز همچنان ادامه دارد

وزارت داخله اعلام کرده که نیروهای تازه نفس به عملیات قندز، پیوسته اند. در حالیکه صدها سرباز مشغول پاکسازی کوچه و خیابان های قندوزاند وزیر امور داخله نیز به این ولایت سفر کرده است.

به گزارش  “شبکه تلویزیونی تمدن “جنگ در قندوز پایان نیافته و نیروهای امنیتی با افزایش نیرو، عملیاتی برای پاکسازی کامل این ولایت راه اندازی کرده است. وزارت امور داخله اعلام کرده که نیروهای تازه نفس به قندوز رسیده و به عملیات پیوسته اند.

این نیروهای تازه نفس که تعداد شان به صد ها عسکر می رسند، در کوچه و خیابانهای شهر قندز در پی جنگجویان طالبان مصروف عملیات نظامی شده اند.

همزمان وزیر امور داخله برای بررسی وضعیت امنیتی در قندز، وارد این ولایت شده است

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله گفته نیروهای دولتی به کمک مردم تلاش میکنند تا ساحاتی را که مخالفان پنهان شده اند شناسایی و آنها را از بین ببرند. صدیقی گفت: تنها در عملیات شب گذشته ۳۰ طالب مسلح کشته و ۱۰ جنگجوی آنها دستگیر شدند.

قندوز با وجود اینکه در تصرف دولت قرار گرفته اما هنوز زندگی عادی نشده است. در شهر برق و آب نیست، نانوایی ها تعطیل است و دوکان ها نیز باز نشده اند. کمیته صلیب سرخ بین المل نیز گفته که این شهر با کمبود پرسنل صحی مواجه اند و وسایل و تجهیزات طبی نیز به اندازه کافی یافت نمیشود

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *