تاکنون پنج‌صد کودک یمنی، در بمباردمان هوایی ائتلافِ عربی کشته شده‌اند

بیش از ۵ صد کودک یمنی در حملات هوایی ائتلاف عربی و درگیری ها در این کشور ظرف شش ماه گذشته، کشته شده اند. یونیسف، صندوق کودکان سازمان ملل با اعلام این آمار، همچنین گفته: یک میلیون و هفتصد هزار کودک یمنی در خطر سوء تغذیه هستند و میلیون ها تن دیگر به کمک های انسانی فوری نیاز دارند.

به اساس گزارش منابع سازمان ملل، نزدیک به ۵ هزار نفر در جریان حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان و همچنین درگیری بین گروه های مسلح یمنی ظرف شش ماه گذشته کشته شده اند. حدود نیمی از قربانیان غیرنظامی بوده اند. همزمان یونیسف، صندوق کودکان سازملل در گزارشی گفته: ۵۰۵ تن از قربانیان را کودکان یمنی تشکیل می دهند و بیش از ۷ صد کودک نیز زخمی شده اند.

یونیسف گفته: اوضاع کودکان یمنی در حال بدتر شدن است، میلیون ها کودک به کمک های انسانی فوری نیاز دارند و یک میلیون و هفتصد هزار کودک با خطر دچار شدن به سوء تغذیه روبرو هستند.

” بر اثر خشونت های دوامدار طی شش ماه گذشته در یمن، دستکم ۵۰۵ کودک کشته و ۷۰۲ کودک زخمی شده اند. این، یک رقم محافظه کارانه از شروع درگیری ها در ۲۶ ماه مارچ، است و در این مدت، بطور اوسط هر روز هشت کودک کشته یا معلول شده اند.”

ژولیان هارنیس، نماینده یونیسف در یمن، هم گفته، هر روزی که می‌گذرد آرزوها و رویاهای کودکان یمنی در هم می‌شکند. خانه‌ها و مکاتب‌شان نابود می‌شود و بیماری و سوءتغذیه به طور فزاینده جان آنها را تهدید می‌کند.

در همین حال دیدبان حقوق بشر از نقض گسترده حقوق توسط طرف های درگیر در یمن ابراز نگرانی کرده و گفته: در باره جرایم بین المللی که از سال ۲۰۱۱ بدینسو در یمن صورت گرفته، هیچ گاه تحقیق نشده و ائتلاف به رهبری عربستان هم در باره جرایم جنگی احتمالی نیروهایش در یمن تحقیق نکرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *