پذیرش ۱۵۰۰ پناهجوی جزیره لسبوس یونان توسط کشور آلمان

خبرگزاری آلمانی دی‌پی‌آی گزارش داد که کشور آلمان در آخرین توافق بین آنگلا مرکل، صدراعظم و هورشت زیهوفر، وزیر کشور آلمان، قصد پذیرش ۱۵۰۰ پناهجو از یونان را دارد.

این توافق بعد از اعتراضات چند روز گذشته، پناهجویان بیجا شده بر اثر آتش سوزی در ارودگاه موریا، واقع در جزیره لسبوس کشور یونان، صورت می‌گیرد.

بیشتر بدانیداردوگاه موریا در جزیره لسبوس یونان در آتش سوخت و نابود شد

بیشتر بدانید اسکان ۳۰۰ پناهجو در یک اردوگاه جدید در جزیره لیسبوس یونان

خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی وزارت کشور آلمان، از ارائه این طرح روز سه شنبه به پارلمان این کشور برای بررسی‌های بیشتر خبر داده است.

دولت آلمان پیش‌تر از پذیرش ۱۵۰ کودک زیر سن قانونی، از این اردوگاه خبر داده بود.

یورونیوز هم از زبان نماینده پارلمان اروپا نقل می‌کند که بعد از حادثه آتش سوزی در کمپ موریا و واکنش افکار عمومی به وضعیت پناهجویان در کشور یونان گفته است: ” کمپ مهاجران در یونان توهین به ارزش‌های اروپاست.”

خبرگزاری فرانسه هم از پذیرش افرادی در این پروسه خبر داد که اسنادشان قبلاً بررسی شده باشد و اولویت این پذیرش هم با خانواده‌هایی است که دارای فرزند باشند.

یونان بعد از ترکیه مقصد اول پناهجویان کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا برای عبور و سفر به مقصد اروپای غربی است. در حال حاضر حدوداً ۳۰ پناهجو در خاک یونان به سر می‌برند که سهم کمپ موریا چیزی بیش از ۱۲ هزار نفر است.

گفتنی است این اردوگاه بر طبق قوانین برای ۳ هزار نفر در نظر گرفته شده است.  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *