ثبت ۶۳ نفر بهبود یافته / ۹۱ مورد ابتلای جدید در شبانه‌روز گذشته

وزارت صحت عامه‌ی کشور امروز ‌شـنبه (۱۰ عقرب) اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته، از میان ۲۱۰ نمونه‌ی مشکوک به ویروس کرونا که در لابراتوارهای این وزارت تست شده، نتایج آزمایش ۹۱ مورد آن مثبت تشخیص داده شده است. این تعداد موارد جدید در ولایت‌های قندهار، پکتیا، تخار، بغلان، لغمان، خوست و پکتیکا به ثبت رسیده است.

به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۴۱ هزار و ۴۲۵ نفر افزایش یافته است.

در همین مدت زمان، ۶۳ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته‌اند و شمار بهبودیافتگان این ویروس در کشور به ۳۴ هزار و ۳۲۱ نفر رسیده است.

همچنان در ۲۴ ساعت گذشته، ۳ مورد فوت ناشی از کرونا گزارش شده است و شمار جان باختگان ناشی از این ویروس به ۱ ‌هزار و ۵۳۶ نفر رسیده است.

بر طبق آمارها، تا اکنون ۴۳,۸۵۷,۸۱۸ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا گشته‌اند و از این میان ۱,۱۶۵,۵۰۰ نفر قربانی این ویروس و ۳۲,۲۲۳,۱۱۱ نفر هم صحت‌یاب شدند.

امریکا با ۹,۳۱۸,۶۵۳ نفر مبتلا و  235,182 نفر قربانی در صدر جدول کشورهای با بالاترین میزان مبتلایان در جهان قرار دارد و پس از این کشور، هندوستان با ۸,۱۳۷,۱۱۹ مبتلا و با  121,681 نفر قربانی در مقام دوم جای گرفته است.

در این میان کشور مکزیکو با ۵۱۶ نفر، روسیه با ۳۳۴ نفر و لهستان با ۲۸۰ نفر قربانی در طول یک شبانه‌روز بالاترین میزان مرگ‌ومیر روزانه را در میان دیگر کشورهای جهان به خود اختصاص داده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *