کابل – سه انفجار پی‌هم در مقابل مکتب سیدالشهدا در ناحیه سیزدهم

گزارش تصویر حمله به مکتب سیدالشهدا

حوالی ساعت چهارو نیم عصر روز گذشته سه انفجار پی در پی در مقابل مکتب سیدالشهدا در ناحیه سیزدهم شهرکابل رخ داد. شاهدان عینی می‌گویند، دراین حادثه دهها تن که اکثریت آنها دانش آموز بودند، شهید و زخمی شده اند. با این‌حال، آمارهای رسمی تاکنون دراین مورد ارائه نشده است.

نسل دانایی باری دیگر آماج حمله تروریستها قرار گرفت. این بار دانش آموزان مکتب سید الشهداء در غرب کابل، زمانی که در حال رخصت شدن از مکتب و حرکت به سمت خانه های شان بودند، با سه بمب کارگذاری شده، هدف قرار گرفتند. انفجارهایی پی هم و با فاصله نسبتا اندک و صرفا با هدف افزایش تلفات مردمی..

اولین انفجار دقیقا زمانی رخ می‌دهد که دانش آموزان دختر مکتب سیدالشهدا، تازه از مکتب رخصت شده بودند. پس از این رویداد، انفجارهای بعدی طوری برنامه ریزی شده بودند که افراد کمک رسان و باقی دانش آموزان را هدف قرار دهند.

این رویداد در حالی خانواده های زیادی را امشب به سوگ نشانده که پیش از این نیز شاهد چندین فاجعه از این دست در این منطقه از کابل بوده‌ایم. گویا دانش آموزی و علم اندوزی این نسل، استخوانی در گلو و خاری در چشم تروریستان است. تلفات این رویداد تا اکنون بیش از ۱۰۰ کشته و ۱۵۰ زخمی اعلان شده است .تکلیف نهادهای امنیتی هم از همین حالا روشن است. مثل گذشته، روایت می‌کنند ومحکوم، اما از پیگیری و تامین امنیت خبری نیست.

طالبان دست داشتن در حمله را رد میکنند اما باور ها بر این است که زمینه ساز حضور گروه های ترورستی در افغانستان این گروه هستند که از آنها برای زمین گیر کردن نیروهای دولتی و ایجاد وحشت بین مردم استفاده میکنند ،

 القاعده و داعش نمونه ای از این گروه ها هستند که سال ها در کنار طالبان علیه مردم افغانستان جنگیده اند شماره زیادی را به شهادت رساندند

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *