افغانستان ۱ ـ عمان ۲؛ صعود به شرط پیروزی بر هند

تیم ملی فوتبال کشورمان، جمعه شب (۲۱ جوزا) در هفتمین دیدار خود در دور مقدماتی راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های آسیا، با انجام یک بازی قابل قبول دیگر در مقابل حریف قدرتمند خود عمان با نتیجه ۲ بر یک متوقف شد.

این بازی در ورزشگاه جاسم بن حمد و در هوای بسیار گرم شهر دوحه برگزار شد، اولین گل این بازی را عبدالله فواز در دقیقه ۱۴ وارد دروازه افغانستان کرد و پس از آن، امید پوپل‌زی در دقیقه ۲۳ موفق شد تا گل تساوی را به ثمر برساند.

بدین ترتیب نیمه اول بازی با تساوی یک بر یک برای هر دو تیم خاتمه یافت، اما با آغاز نیمه دوم بازی و افزایش حملات تیم عمان بر دروازه اویس عزیزی سنگربان تیم ملی کشورمان، این عبدالله فواز بود که برای دفعه دوم در دقیقه ۵۱ توانست توپ را به تور دروازه بچسباند و تلاش‌های بازیکنان افغانستان منجر به گل دیگری نشد و نهایتاً این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود عمان خاتمه یافت.

از اتفاقات مهم این بازی مصدومیت از ناحیه شانه عمران حیدری در دقیقه ۷۵ بازی و تعویض وی با آدام نجم بود.

با کسب این نتیجه تیم ملی فوتبال کشورمان با ۵ امتیاز از ۷ بازی در رده چهارم گروه E، قرار گرفت تا دیدار پایانی در این گروه با هند ۶ امتیازی که در حال حاضر در رده سوم گروه قرار دارد، حکم فاینل را داشته باشد.

در گروه E، این رقابت‌ها قطر با ۲۲ امتیاز صدرنشین است و عمان با ۱۵ امتیاز در رده دوم قرار دارد. هند با ۱ امتیاز بیشتر نسبت به افغانستان در رده سوم و بنگلادیش نیز با ۲ امتیاز قعرنشین گروه است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *