تأکید نخست وزیر انگلیس بر ادامه تلاش‌ها برای مقابله با تغییرات اقلیمی

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس میگوید، جهان در جلوگیری تغییر اقلیم پیشرفت های داشته اما به تلاش‌های بیشتری نیاز است. او می‌گوید؛ اگر خواسته باشیم تولید گازهای گلخانه‌ای را تا سال ۲۰۳۰ به نصف کاهش دهیم باید عوامل بازدارنده آن را از میان برداریم.

درهمین حال، نمایندگان امریکا و چین بر سر مقابله با تغییرات اقلیم از جمله کاهش انتشار گاز متان، محافظت از جنگل‌ها و مصرف نکردن زغال سنگ توافق کردند.

دبیرکل سازمان ملل متحد از توافق امریکا و چین استقبال کرده و آنرا گام مهمی در راستای مبارزه با تغییرات اقلیم خوانده است.

جهان در جلوگیری از تغییرات اقلیم نزدیک شده اما هنوز هم خطر ناکامی وجود دارد. بوریس جانسون نخست وزیر انگلستان در نشست گلاسکو می گوید، پیشرفت‌هایی در زمینه تغییرات آب و هوایی دیده می شود اما به تلاش های بیشتری نیاز دارد.

بوریس جانسون؛ نخست وزیر انگلیس:

” به پیشرفت‌هایی در راستای تغییرات اقلیم نزدیک شدیم اما اگر بخواهیم گازهای گلخانه‌ای را تا سال ۲۰۳۰ به نصف کاهش دهیم و به جاییکه باید باشیم برسیم باید عوامل بازدارنده آن را از میان برداریم و اینجا جمع شده ایم که این کار را انجام دهیم. “

جانسون می گوید اگر نتوانیم در اینجا طرح‌های عملی ارایه کنیم شکست گلاسکو نیز وجود دارد و مردم حق دارند که به انتقادات شان ادامه دهند.

او گفت از فرصت پیش آمده باید استفاده کرد و پیشرفت های بوجود آمده ادامه یابد تا زمین از خطرات در آینده نجات یابد.

بوریس جانسون؛ نخست وزیر انگلیس:

” جهان به تغییرات آب و هوایی نزدیک شده است این یک هدیه خوبی است که می توانیم به فرزندان و نواسه هایمان بدهیم اما هنوز هم خطر گرم شدن زمین رفع نشده است. “

این درحالی است که نمایندگان امریکا چین در نشست گلاسکو توافق کردند که در زمینه کاهش گاز گلخانه‌ای، محافظت از جنگل ها و عدم مصرف زغال سنگ همکاری کند.

انتونیو گوترش از توافق این کشورها استقبال کرده و آن را گام مهمی در مقابله با تغییرات اقلیم خوانده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *