بلخ – بازداشت هشت آدم‌‎ربا و متلاشی شدن یک باند اختطاف‌‌چی

به‌دنبال نگرانی‌ها از افزایش جرایم جنایی در شمال کشور، پولیس بلخ امروز(یکشنبه ۳۰ عقرب) از بازداشت دستکم هشت آدم‌ربا خبر داد.

قاری عبدالحی عابد، آمر امنیت فرماندهی پولیس این ولایت گفت، طی یک عملیات بزرگ دو تن را از چنگ آدم‌رباها آزاد کرده و یک باند بزرگ اختطاف چیان را نیز متلاشی کرده اند.


قاری عبدالحی عابد؛ آمر امنیت فرماندهی پولیس بلخ

جرمی که مدت‌هاست بدون وقفه تکرار می‌شود. عبدالروف، قربانی معروف این سریال وحشتناک است. فردی که در نخستین قسمت‌های این فیلم، توسط آدم‌رباها بازداشت و تاکنون در غول و زنجیر بسر می‌برد.

قربانیان بعدی سریال، این دو فرد است. حاجی یوسف و حاجی امان‌الله که مدت‌ها در یک منطقه دور دست و در یک گودال آبخور گاو نگهداری می‌شدند.

حاجی امان‌الله؛ قربانی
حاجی یوسف؛ قربانی

والی بلخ اما با هشدار گفت، اختطاف جایی در این شهر ندارد. می‌گوید: مجرمین را از بین می‌برد، اگر کوچکترین مشکلی برای مردم خلق کنند.


مولوی قدرت‌الله ابوحمزه؛ والی بلخ

با اینحال، پرونده هشت آدم‌ربایی که بتازگی بازداشت شدند، زیر کار است. مسئولان محلی در بلخ نیز می‌گویند، بازداشت این هشت نفر، سر نخ کلانی است برای دستگیری باقی مجرمین!

داکتر محمد نادر عالمی، حدود دو ماه پیش توسط ربایندگان اختطاف و سپس کشته شد

این همه درحالی است که همین دو روز پیش، داکتر محمد نادر عالمی، رئیس یک شفاخانه خصوصی در بلخ، بعد از دو ماه زندانی در قید آدم‌رباها، کشته شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *