برجام – آغاز مذاکرات هسته‌ای تا کمتر از یک روز دیگر

روز چهارشنبه دهم قوس؛ آغاز مذاکرات برجام در وین، پایتخت اتریش!

وزیر خارجه ایران می‌گوید، برای رسیدن به یک توافق خوب و سریع، آمادگی مقدماتی اتخاذ شده است. حسین امیرعبداللهیان گفت، دست یافتن به چنین توافقی بستگی به آن دارد که طرف‌های مقابل ایران به تعهدات شان برگردند.

وزیر خارجه ایران همچنین اضافه کرد، که در میز مذاکره باید منافع و حقوق ایران رعایت و تحریم‌ها برداشته شود. درهمین حال رابرت مالی نماینده امریکا برای ایران می‌گوید، اگر ایران در تلاش وقت کشی باشد فشارها بر ایران افزایش خواهد یافت.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران اما با نشر پیام ویدیویی به مناسبت صد روزگی حکومت ایران می گوید آمادگی‌های مقدماتی برای دست یافتن به یک توافق خوب و سریع در وین اتخاذ شده است.

عبداللهیان اما تاکید می‌کند در این مذاکرات باید حقوق و منافع ایران رعایت و تحریم‌ها بر مردم ایران رفع شود

وزیر خارجه ایران در این پیام ویدیویی همچنین ابراز امیدواری می کند تا بتواند به توافقات سازنده‌ای دست یابند.

از سوی‌هم، رابرت مالی نماینده امریکا در امور ایران درگفتگوی ویژه با BBC گفته است، در صورتی که ایران در تلاش وقت کشی باشد با افزایش فشارها مواجه خواهد شد.

رابرت مالی؛ نماینده ویژه امریکا در امور ایران:

“ما به وضاحت گفته‌ایم که حاضریم به توافق و اجرای توافق در همان شکلی که مذاکره شده برگردیم. اما اگر ایران فکر کند که می‌تواند از این فرصت به‌عنوان اهرم فشار قوی‌تر استفاده کند و بعد بگوید که توافق بهتری می‌خواهد نتیجه‌ نخواهد داشت چون ما و شرکایمان آنرا نمی‌پذیریم. “

با اینحال، قرار است مذاکرات هسته‌ای بگونه مستقیم با کشورهای چهار جمع یک که شامل فرانسه، انگلیس، روسیه، چین و به علاوه آلمان به تاریخ ۲۹ نوامبر آغازشود.

درهمین حال وزارت خارجه ایران از سفر علی باقری کنی معاون وزارت خارجه به وین خبر داده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *