وزارت خارجه ایران: برخی کشورهای اروپایی قصد کارشکنی دربرجام را دارند.

رسانه‌های ایرانی از آغاز نشست کمیسیون های مشترک برجام امروز دوشنبه ۸ قوس دروین خبرداده است.

 برخی منابع گفته اند این کمیسیون موظف شده که چارچوب و زمان مذاکرات را تعین کند.

علی باقری کنی معین وزارت خارجه ومذاکره کننده ارشد ایران، تیم مذاکراتی ایران دروین را رهبری می کند.

درهمین حال سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران از دیدار وزیرخارجه رژیم صهیونیستی اسرایل با وزیر خارجه انگلیس یک شب قبل از آغاز مذاکرات به شدت انتقاد کرده و می گوید برخی کشورهای اروپایی با اراده رفع تحریم های ایران به وین نمی آید.

خطیب زاده افزود این کشورها تلاش دارند که احیاء برجام موفقیت آن چنانی درپی نداشته باشد.

دراین دور مذاکرات ایران با کشورهای چهارجمع یک که شامل چین، روسیه، انگلیس، فرانسه و به علاوه آلمان می شود طرف است امریکا اما دراین گفتگوها حضورمستقیم ندارد.

اما آنچه که در آستانه مذاکرات خشم ایران را برانگیخته میزبانی انگلیس ازوزیرخارجه رژیم صهیونیستی اسرائیل است. اسرایئل مخالف کنارآمدن دنیا برسرمسئله اتمی با ایران است.

برخی رسانه ها به نقل ازوزیران خارجه انگلیس و رژیم صهیونیستی اسرائیل گزارش داده که هردو طرف به همکاری شان مبنی بردست نیافتن ایران به سلاح اتمی تاکید کرده است.

ایران ضمن انتقاد ازاین دیدار می گوید برخی کشورهای اوپایی با نیت رفع تحریم ایران به وین نمی آیند.

وزارت خارجه ایران به طرف های شان هشدارمی دهد که از فرصت پیش آمده برای موفقیت این مذاکرات تلاش کند ورنه این فرصت برای همیشه در اختیارشان نخواهد بود.

دراین دور از مذاکرات طرف ها هرکدام اهداف خود شان را دنبال می کند ایران به دنبال رفع تحریم های یک جانبه امریکاست که ازسال ۲۰۱۵ به صورت گسترده برایران وضع شد درسوی دیگر طرف مقابل ایران چانه زنی می کند تا ایران را ازدست یافتن به سلاح اتمی وحملات سایبری منصرف کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *