غزنی – سفر هیئت اعزامی شورای علمای شیعه افغانستان به ولسوالی مالستان

مردم و اعضای شورای علمای ولسوالی مالستان ولایت غزنی در دیدار با هیئت اعزامی شورای علمای شیعه افغانستان، حمایت‌شان را از موضع این شورا درقبال به ‌رسمیت شناختن مذهب جعفری و تطبیق احوال شخصیه از سوی حکومت جدید اعلام کردند و هیئت اعزامی نیز به مردم اطمینان دادند که شورای علمای مرکز در همه حال در کنار مردم بوده و از حقوق برحق آنان دفاع خواهند کرد.

در این نشست، نخست برای مردم مالستان از دست‌آوردها و همچنین موضع اخیر این شورا در مقابل حکومت جدید از سوی اعضای هیئت اعزامی توضیح و سپس به آنان اطمینان داده شد که علما در همه حال در کنار مردم بوده و از حقوق آنان دفاع خواهند کرد.

در این برنامه علاوه بر گفت و شنود مشکلات باشندگانِ مالستان؛ برای تعیینات مسئولین جدید شورای علمای دینی این ولسوالی رأی‌گیری نیز صورت گرفت. که با انتخاب هئیت مدیرۀ جدید از آنان خواسته شد: در راستای خدمت‌رسانی به مردم کوشا باشند.

این هئیت همچنین با اشاره به اوضاع جاری کشور از علما و مردم می‌خواهند که در کنار شورای علمای مرکزی ایستادگی کرده و دوشادوش آنان برای حل مشکلات جامعه تلاش کنند.

علمای دینی مالستان نیز با اعلام حمایت از موضع اخیر شورای علمای مرکزی در رابطه به رسمیت شناختن مذهب جعفری از سوی حکومت جدید، همچنین وعده دادند که پس از این در عرصۀ خدمت‌رسانی به مردم بیشتر تلاش‌ خواهند کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *