ادامه اعتراض پناهجویان افغان در اندونیزیا

با گذشت بیش‌ از دو هفته از اعتصاب غذایی و تجمع اعتراضی مهاجران افغان در جاکارتای اندونیزیا، تاکنون این افراد در بی‌سرنوشتی مطلق به سر می‌برند.

مهاجران افغان که در این کشوردر بی سرنوشتی برمی‌برند لب‌های شان را دوخته اند.آنان می‌گویند پس از سال‌ها انتظار در برابر بی‌توجهی و بی‌عدالتی به رسم اعتراض دست به این کار زده‌اند. از سویی هم رسانه‌های بین‌المللی گزارش دادند که صدها پناه‌جوی افغان در کنار پناه‌جویان سایر کشورها، در مقابل دفتر کمیساری عالی پناهنده‌گان سازمان ملل متحد در جاکارتا تجمع کرده و خواهان سرعت بخشیدن به روند اسکان مجدد خود هستند.

وضعیت پر آشوب افغانستان در سال‌های اخیر سبب شده تا شهروندان به هر مقصدی برای پیدا کردن زندگی بهتر یاهم برای امنیت جان شان بشتابند. اندونزی‌هم مقصد هزاران پناهجویان افغانستانی جایی که به برزخ پناهجویان مشهوراست.

بر اساس آمار ثبت شده سازمان ملل ۸ هزار پناهجوی افغان در اندونیزیا به سر می‌برد که بیشتر آن‌ها نزدیک به یک دهه است که لحظه شماری می‌کنند تا مگر قرعه به نامشان افتد و از آنچه برزخ می‌نامند نجات پیدا کنند.

براساس گزارشها، پناهجویان در اندونیزیا حق کار، فعالیت و آموزش را ندارند و در برخی از موارد پولیس برخورد خشینی نیز با آنان دارد.

حالا درپی سال‌ها انتظار و بی سرنوشتی، پناهجویان در کنار دفتر سازمان ملل متحد در این کشور دست به اعتراض زده و شماری از آنان به رسم اعتراض لب‌های شان را دوخته اند.

اخیراً یک مهاجر افغان نیز در اعتراض به طولانی بودن روند اسکان مجدد، در اندونزی خود را آتش زده است.

اما این معضل تنها به اندونزی خلاصه نمی‌شود،‌ سازمان ملل متحد می‌گوید بیش از ۱٫۴ میلیون مهاجر در سراسر جهان سال‌ها انتظار می‌کشند تا برای اقامت دایم به کشوری سوم منتقل شوند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *