امریکا – تاکید جوبایدن بر حمایت از دموکراسی در برابر استبداد

رئیس‌جمهور امریکا در پایان نشست دو روزه برای دموکراسی، خواستار حمایت از دموکراسی در برابر نیروهای مستبد در جهان شد.

جوبایدن گفت، نباید اجازه داده شود که نیروهای استبدادگر با دور زدن منافع عمومی، منفعت شخصی شان را دنبال کنند.

بایدن می گوید، دموکراسی حدومرزی نمی‌شناسد و فعالان مبارزه با فساد، مدافعین حقوق بشر، روزنامه نگاران ومعترضان، مسالمت آمیز درخط نخست برای تحقق دموکراسی قرار دارند.

این نشست ازسوی جوبایدن، رییس جمهورامریکا و با دعوت نمایندگانی از ۱۱۰ کشور به گونه مجازی برگزارشد. هدف این نشست مبارزه با استبداد و حکومت‌های اقتدارگرا و حمایت از دموکراسی عنوان شده است.

دراین نشست اما سران کشورهای بزرگ و تاثیرگذار جهان از جمله روسیه، چین، ترکیه وشماری دیگری ازکشورها غائب بودند.

برخی رسانه ها به نقل از منابعی امریکایی خبردادند  که سران کشورهای رقیب امریکا و حتی برخی کشورهای متحد امریکا از جمله کشورهای عربی در این نشست دعوت نشده بودند.

جوبایدن در روزپایانی این نشست فریاد حمایت از دموکراسی در برابر استبداد در جهان را سرداد، اومی گوید، نباید منافع شخصی درجهان به منافع عمومی ترجیح داده شود.

جوبایدن؛ رئیس‌جمهور امریکا:

استبداد هرگز نمی‌تواند، چراغ آزادی که در قلب مردم در سراسر جهان می‌تابد را خاموش کند. ما رهبران دولت‌ها مسوولیت داریم به صدای شهروندان خود گوش دهیم. پله‌های محافظت از دموکراسی را تقویت کنیم و اصلاحاتی را پیش ببریم که دولت‌ها را شفاف و پاسخگو بسازد.

رییس جمهورامریکا دراین نشست دموکراسی را برای همه مفید خوانده گفت، افراد و طیف‌های زیادی هستند که برای تحقق دموکراسی درجهان مبارزه می‌کنند.

رییس جمهور امریکا درحالی درحمایت از دموکراسی در جهان سخن می‌زند که خودش چند ماه قبل، نظاره‌ گر دفن دموکراسی در افغانستان بود. دموکراسی که ایالات متحده خود برای نهادینه کردن آن در افغانستان هزینه کرده بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *