رسیدن کوچکترین “پناهجوی تنهای جهان” از طریق مدیترانه به ایتالیا

در میان مهاجرت انبوه پناهجویان از کشورهای مختلف به سوی اروپا، عبور از دریای مدیترانه برای رسیدن به قاره سبز یکی از پرترافیک‌ترین راه‌ها برای قاچاقبران انسان و مهاجرین به شمار می‌رود.

در این میان خبری در رسانه‌های ایتالیایی از رسیدن یک کودک یک‌ساله به آب‌های جزیره “لامپدوزا” در جنوب ایتالیا، منتشر شده است که باعث شگفتی است.

این کودک یک‌ساله که به گفته همسفرانش توسط پدر و مادرش به قایق حمل پناهجویان انتقال یافته بوده، اکنون در مکانی امن به سر می‌برد.

 امدادگران این کودک را در میان ۷۰ پناهجویی یافتند که روز گذشته به آب‌های ایتالیا وارد شدند.  

روزنامه «لا رپوبلیکا» چاپ ایتالیا نوشت: این کودک پناهجو «پیش از آنکه حتی راه رفتن را یاد بگیرد از دریای مدیترانه عبور کرد.»

دیگر پناهجویان از هویت این کودک ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند و می‌گویند: که والدین این کودک از آنها خواسته بودند تا در جریان سفر از وی مراقب کنند.

در روزهای گذشته نیز مهاجرین خردسال دیگری هم در لیست بلند بالای پناهجویان تازه وارد به ایتالیا به ثبت رسیده ‌است، از جمله نوجوان چهارده ساله‌ای که در طی این مسیر دشوار و پرخطر، شاهد مرگ مادرش در آب‌های مدیترانه در پیش چشمانش بود است.

بر اساس گزارش «لا رپوبلیکا» تاکنون بیش از ۵۰۰ پناهجو که بیشتر از کشورهای لیبیا و تونس هستند، موفق شدند تا خود را با قایق به سواحل ایتالیا برسانند، که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد.

در همین راستا سازمان بین‌المللی مهاجرت نیز از جان باختن ۱۳۴۰ پناهجو در سال جاری میلادی در جریان تلاش برای عبور از دریای مدیترانه، خبر داده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *