کرونا در ایتالیا ۳۶۰ نفر را در یک روز به کام مرگ کشاند

با ثبت ۳۶۰ قربانی دیگر در بیست‌وچهار ساعت گذشته در ایتالیا، مجموع فوتی‌های کرونا در این کشور به عدد بی‌سابقه ۱۴۰ هزار و ۵۴۸ نفر افزایش یافت.

در همین حال با شناسایی ۱۸۶ هزار و ۲۵۳ مورد تازه ابتلا به ویروس کووید نوزده در طی شبانه‌روز گذشته در این کشور، شمار مجموعی مبتلایان نیز به ۸ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۵۱۴ نفر رسید.

با این حال با بهبود ۱۲۵ هزار و ۱۹۹ تن از بیماران تا روز گذشته، آمار بهبودیافتگان به ۵ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۱۳۸ نفر رسیده است.

در این میان با وخامت حال ۱۶۷۹ نفر و بستری شدن در بخش عاجل شفاخانه‌ها، مجموعاً ۲ میلیون و ۳۹۸ هزار و ۸۲۸ بیمار کرونایی در قرنطینه برای درمان به سر می‌برند.

گفتنی است که در روند واکسیناسیون عمومی نیز تا اکنون ۱۱۸ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۲۰۷ نفر واکسینه شده‌اند که از این میان ۴۶ میلیون و ۸۱۹ هزار و ۲۵۳ نفر، دوز دوم واکسین را نیز دریافت کرده‌اند.

در حال حاضر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان به ۳۲۴,۶۴۶,۲۶۱ نفر افزایش یافته که از این میان ۵,۵۴۹,۵۵۸ نفر جان خود را از دست داده و ۲۶۵,۵۹۳,۱۲۶ تن دیگر نیز پس گذراندن مراحل درمان، بهبودی خود را به دست آورده‌اند.

امریکا با ۶۶,۲۰۹,۵۳۵ مبتلا و ۸۷۲,۰۸۶ فوتی در جایگاه اول بیشترین میزان ابتلا و قربانی در جهان بر اثر همه‌گیری کرونا قرار دارد و پس از آن هند با ۳۶,۸۵۰,۹۶۲ مبتلا و ۴۸۵,۷۸۰ قربانی و برزیل با ۲۲,۹۲۷,۲۰۳ مبتلا و ۶۲۰,۸۴۷ فوتی در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند.

این در حالی است که روسیه با ۲۷,۱۷۹، مکزیکو با ۴۴,۲۹۳ و لهستان با ۱۶,۸۹۶ مورد تازه ابتلا به کرونا در روز گذشته، بالاترین میزان ابتلای روزانه را به خود اختصاص داده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *