ایتالیا ـ ثبت نزدیک به ۲۰۰ هزار مورد ابتلای تازه به کرونا در شبانه روز گذشته

در حالی که موج تازه همه‌گیری کرونا در جهان، با سرعت زیادی در حال گسترش است اکنون وزارت صحت کشور ایتالیا از شناسایی ۱۹۷ هزار و ۵۵۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور طی شبانه‌روز گذشته خبر داده است.

این در حالی است که تا اکنون ۷ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۲۹۷ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و از این میان ۱۳۸ هزار و ۸۸۱ نفر نیز قربانی این ویروس شده‌اند.

میزان واکسیناسیون در این کشور که از ۲۷ ماه دسمبر ۲۰۲۰ آغاز شده بود نیز با واکسیناسیون ۱۱۴ میلیون و ۵۰۳ هزار و ۵۸۳ نفر همچنان ادامه دارد.

در دیگر نقاط جهان نیز سویه اومیکرون یکه‌تازی می‌کند.

فیلیپین نیز از بالاترین میزان ابتلای روزانه در این کشور خبر داده است. با مبتلا شدن ۲۶ هزار و ۴۵۸ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار مجموعی مبتلایان به کرونا در فیلیپین به ۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۸۷۵ نفر رسید که ۵۲ هزار و ۱۳۵ نفر نیز تابحال جان خود را از دست داده‌اند.

گفته می‌شود بیش از ۱۰۲ هزار مورد مثبت ابتلا در این کشور وجود دارد.

بر طبق آخرین آمار جهانی تاکنون بیش از ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سرار جهان جان خود را از دست داده و شمار مجموعی مبتلایان نیز به بیش از ۳۰۶ میلیون و ۸۱ هزار نفر رسیده است.

در این میان امریکا با ۸۵۸ هزار و ۳۴۶ نفر قربانی، در صدر جدول کشورهای با بیشترین آمار جان‌باختگان کرونا در جهان قرار دارد.

پس از آن برازیل با ۶۱۹ و ۸۷۸ نفر و هند با ۴۸۳ هزار و ۴۶۳ نفر در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *