داکتر تدروس آدهانوم؛ کرونا “اصلا به نقطه پایان نزدیک نیست”

با ثبت رکورد بی‌سابقه ابتلای روزانه حدود نیم میلیون نفر در یک روز به کرونا؛ فقط در کشور فرانسه، داکتر تدروس آدهانوم؛ به رهبران جهان هشدار داد که همه‌گیری کرونا “اصلا به نقطه پایان نزدیک نیست”.

این در حالی است که سویه اومیکرون کرونا در یک هفته گذشته حدود ۱۸ میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده ساخته است.

داکتر آدهانوم در یک کنفرانس خبری در جینوا، از طریق رسانه‌‎ها به رهبران جهان هشدار داد، با فرض ملایم‌تر بودن نوع اومیکرون کرونا و کم خطر بودن این سویه نسبت به دیگر انواع، محتاط‌تر عمل کنند. 

وی در توضیح این گفته خود می‌گوید؛ اشتباه نکنید ! “این روایت که “اومیکرون”باعث بیماری ملایم‌تر می‌شود گمراه کننده است”، در حالی که این ویروس جدید هم “باعث بستری شدن در شفاخانه‌ها و مرگ می‌شود و حتی در موارد خفیف‌تر هم مثل سیلآب، مراکز درمانی را غرق کرده است.”

او هشدار داده است که با “رشد باورنکردنی اومیکرون در جهان، احتمال ظهور سویه‌های تازه وجود دارد”.

با بالا رفتن میزان ابتلا به سویه اومیکرون در جهان، نگرانی‌ها از به خطر افتادن جان بسیاری در کشورهای فقیرتر به دلیل کمبود واکسین،افزایش یافته است.

این در حالی است که روز گذشته کشور دانمارک با ثبت ۳۳ هزار و ۴۹۳ نفر مبتلای تازه و ایتالیا نیز با ۲۲۸ هزار و ۱۷۹ تن و فرانسه هم با ۴۶۴ هزار و ۷۶۹ نفر ابتلای تازه در یک شبانه‌روز، رکورد تازه‌ای در میان کشورهای اتحادیه اروپا را به ثبت رساندند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *