بامیان – نگرانی فعالان محیط زیست از افزایش آلودگی هوا

شماری از فعالین محیط زیستی در ولایت بامیان از افزایش آلودگی هوا ابراز نگرانی می‌کنند. آنان می‌گویند، اگر جلو استفاده بی رویه از مواد سوختی دود زا در بامیان گرفته نشود این ولایت به یکی از شهرهای آلوده کشور تبدیل خواهد شد.

ریاست محیط زیست بامیان اما می‌گوید مبارزه آنها در برابر آلودگی هوا مثل سال‌های گذشته ادامه دارد. رئیس این اداره گفت، توصیه نامه‌ها را به حمام‌ها و هوتل‌ها که بیشترین سهم را در آلایندگی محیط زیست در این ولایت دارند، صادر کرده است.

با این وجود از دید شهروندان شاید این توصیه نامه‌ها برای حمام‌ها و هوتل‌ها قابل اجرا باشد اما در عموم کارایی ندارد. به گفته آنان، مردم به دلیل فقر و تنگدستی بیشتر برای گرمایش خانه‌های شان از مواد رابر، سنگ زغال استفاده می کنند تا چوب، نگرانی دیگر فعالان محیط زیستی در بامیان شکار حیوانات نادر از سوی شکارچیان در این ولایت است. به گفته آنان، اگر جلو این کار گرفته نشود، نسل این حیوانان و پرندگان با خطر انقراض مواجه خواهد شد.

این در حالی‌ست که پیش از این چند نهاد در بخش‌های محیط زیستی در این ولایت فعالیت داشت که پس از تحولات اخیر فعالیت آنان متوقف شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *