واکنش حامد کرزی به پوشش صورت زنان در برنامه‌های تلویزیونی

ادامه واکنش‌ها به صدور دستور حکومت در مورد حجاب زنان، حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین در واکنش به قیودات درباره‌ حجاب زنان می‌گوید، پوشش صورت، حجاب نیست، بلکه سنت برخی از کشورهای دیگر است.

او در پاسخ به محدودیت‌های اخیر مسوولان حکومت علیه مجریان زن گفت، زنان نباید از این دستور پیروی کنند، حامد کرزی؛ رییس جمهور پیشین کشور گفت:

” پوشیدن چادر و پوشاندن چهره به‌عنوان حجاب در افغانستان مرسوم نبوده و از فرهنگ برخی کشورهای منطقه آمده است. این موضوع در فرهنگ افغان‌ها ریشه ندارد و زن نیازی به پوشاندن چهره ندارند.”

وزارت امر به معروف اما در واکنش به این صحبت‌ها در یک توئتی نوشته، صحبت‌های کرزی قابل تبصره نیست، وزارت امر به معروف و نهی از منکر افزود:

” سخنان کرزی در مورد حجاب قابل تبصره نیست. او در طی ۲۰ سال گذشته برای خوشحال کردن بیگانگان، برای خواهران افغان خواستار هر نوع آزادی بود و اسباب آنرا فراهم می‌کرد، اما خانمش در هیچ رسانه‌ای آنطور ظاهر نشد، که خودش می‌خواست. “

این صحبت‌ها درحالی مطرح می‌شود که مسئولان حکومت در یک دستور تازه از رسانه‌های تصویری خواسته‌اند، که مجریان زن در هنگام اجرای برنامه‌ها باید صورت‌شان را بپوشانند.

هرچند این تصمیم با اختلاف دیدگاه در بین مسئولان حکومت روبرو شد، اما وزارت امر به معروف روز شبنه بار دیگر اعلام کرد، که بر مواضع قبلی‌اش ایستاده است و باید حجاب زنان مراعات شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *