ابراهیم رئیسی: ایران رفع تحریم‌ها را جدآ دنبال می‌کند

رفع تحریم‌ها بر ایران از بزرگترین خواسته ایران در مذاکرات وین بود اما تاکنون در این مورد ازسوی غربی‌ها اقدامی نشده است. ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران ازطریق ویدیویی در نشست علما صحبت می‌کرد و گفت دولتش نه تنها که برای رفع تحریم‌ها سعی دارد بل گام‌های اصلی را برای خنثی سازی این تحریم‌ها نیز برداشته است.

توافق هسته‌ای و مذاکرات برای احیای برجام از موضوعات قابل بحث میان ایران وکشورهای غربی است. درتازه ترین مورد، شماری از سناتوران امریکا خواهان توضیحات از رابرت مالی نماینده امریکا در امور ایران شدند. آنان تاکید کردند آقای مالی باید با  حضور در کمیته روابط خارجی سنا در مورد توافق هسته‌ای و تهدیدات ایران وضاحت دهد.

با وجود تنش‌ها وچالش‌های جهانی، رییس جمهور ایران اما می‌گوید جنگ اوکراین و دیگر چالش‌های جهانی نمی‌تواند بر ایران غالب شود بل این ایران است که چالش‌های فعلی را دور خواهد زد.

رئیسی، مایوس کردن مردم را  راهبرد دشمنان ایران یاد کرد.

اما آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران که در نشستی با اعضای رهبری شورای اسلامی ایران صحبت کرد گفت رقابت‌های خصمانه قدرت‌ها وتهدید قدرت‌های اتمی علیه یکدیگر، تحرکات فزاینده نظامی در نزدیکی اروپا، فراگیری بیماری‌ها و نبود غذایی کافی در سطح جهان مدیریت کشورها را دشوار تر کرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *