تشدید رایزنی کشورهای منطقه و جهان درباره اوضاع افغانستان

افزایش نگرانی‌ها از اوضاع افغانستان؛ این روزها اوضاع کشور به محور بحث کشورهای منطقه و جهان قرار گرفته است.

ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران در هفته جاری، حضور تروریستان در افغانستان را برای کشورش غیرقابل قبول دانست. عمران خان نخست وزیر پیشین پاکستان هم گفت در صورت ناامنی در افغانستان، کشورش نیز آسیب خواهد دید.

با این حال، آگاهان سیاسی می‌گویند که نگرانی کشورها، نشان دهنده تهدیدات جدی تروریزم در افغانستان است که ممکن در آینده برای کشورهای منطقه نیز مشکل ساز شود.

توماست وست نماینده ویژه امریکا برای افغانستان، روز سه‌شنبه به تاجیکستان سفر کرد و با وزیر خارجه این کشور در مورد افغانستان و مبارزه با تروریزم بین المللی گفتگو کرد.

وزارت خارجه تاجیکستان گفته در این دیدار بر مبارزه با افراط‌ گرایی تاکیده شده است.

با این حال، نمایندگان ویژه اتحادیه اروپا و آسیایی مرکزی در آلماتی پایتخت قزاقستان گردهم آمده و درباره‌ وضعیت افغانستان و رویکرد اروپا و آسیای مرکزی درباره افغانستان تبادل نظر کردند.

توماس نیکلسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در تویتی نوشت، شرکت کنندگان این نشست ضمن بحث درباره اوضاع افغانستان تاکید کردند که زنان و دختران افغان باید بتوانند به مکتب بروند و کار کنند.

خواستیم واکنش حکومت را در مورد نگرانی کشورها از اوضاع افغانستان داشته باشیم، اما با تلاش‌های مکرر سخنگویان حکومت آماده اظهار نظر در این مورد نشدند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *