سفر وزیر خارجه ایران به سوریه و گفت‌گو با مقام‌های سوری پیرامون مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی

سفروزیر خارجه ایران به دمشق؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران ظهر روز شنبه تهران را به مقصد دمشق پایتخت سوریه ترک کرد.

هدف این سفر اما بحث و تبال نظر پیرامون مسایل منطقوی و بین المللی از جمله نگرانی های ترکیه از خاک سوریه و تلاش ناامن ساختن سوریه ازسوی رژیم اسرائل گفته شده است.

عبداللهیان پس از ورودش به سوریه به خبرنگاران گفت در سفر اخیرش به ترکیه نگرانی این کشور را درک کرده وحالا می‌خواهد درمورد نگرانی ترکیه با مقام‌های سوریه گفت‌گوکنند.

او گفت از آنجاییکه ایران با ترکیه و سوریه روابط نیک دارد می‌خواهد از نقش خود برای بهبود روابط میان این دو کشور استفاده کند.

ترکیه با کردها در شمال سوریه سال‌هاست که مشکل دارد و اخیرا رجب طیب  اردوغان رییس جمهور ترکیه گفت احتمالا برای سرکوب آنان به عملیات نظامی در خاک سوریه اقدام کند.

آن طرف بشاراسد نیزاعلام کرد که در حد توان از مردم سوریه دفاع می کند.

بحث دیگری که وزیر خارجه ایران درسفرش به دمشق دنبال می‌کند پرداختن به مسائل میان سوریه و رژیم اسرائل است. اخیرا رژیم اسرائل برخی نقاط سوریه را هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده است.

وزیرخارجه ایران می‌گوید پس از جنگ طولانی در سوریه حالا که شهروندان این کشور می‌خواهد به خانه‌های‌شان برگردند صهیونیست ها تلاش می‌کند سوریه را ناامن جلوه دهد.

وزارت خارجه ایران اعلام کرده که آقای عبداللهیان پس از ظهر روز شنبه با بشار اسد رییس جمهور سوریه دیدار کرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *