هرات – گرامیداشت از سومین سالیاد عروج ملکوتی معلم افغانستان

چهاردهم اسد؛ سالروز ارتحال حضرت آیت‌الله محسنی(ره)؛ معلم افغانستان، از این روز در نقاط مختلف ولایت هرات به صورت گسترده بزرگداشت شد.

هم‌زمان با برزگزاری نماز پر فیض جمعه در مسجد جامع صادقیه هرات، علمای دین و فرهنگیان یاد و خاطره‌ی اکادمیسین کشور را گرامی‌ داشتند.

از جانبی‌هم، هم‌زمان با سالگرد وفات اکادمیسین کشور، در سطح شهر یاداشت‌ها و اندیشه‌های آن فقیه مجاهد بلند شده است، شهرواندان هرات شناخت خوبی از حضرت آیت‌الله محسنی(ره) دارند.

منش اخوتی و دیدگاه همه‌ شمول حضرت آیت‌الله محسنی(ره) باعث شده مردم هرات به عنوان معلم دلسوز از حضرت آیت‌الله محسنی(ره) یاد کنند.

از سویی‌هم، معلم افغانستان در طول دوران حیات‌شان علاوه بر تدریس و آموزش صدها نیروی علمی در جامعه، دیدگاه‌های اخوتی را هم به خوبی تبیین کردند.

این رویکرد شان باعث شده با گذشت هر سال نیازمندی به ادامه دادن مسیر شان در میان تمامی اقشار افغانستان افزایش یابد. هرات در کنار شهرت در ادب و فرهنگ به عنوان شهر اخوت هم معروف است، پیروان اندیشه‌ای معلم افغانستان در این ولایت هر روزه رو به افزایش است.

مردم به این درک رسیده‌اند که تنها راه مهار فتنه و مقابله با دشمن مشترک، تسمک به اندیشه‌های اخوتی و ادامه دادن مسیر بزرگان دلسوز کشور همانند حضرت آیت‌الله محسنی (ره) است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *