بیانیه مجمع محبان اهلبیت(ع) به‌مناسبت سومین سالیاد ارتحال حضرت آیت‌الله ‌العظمی محسنی(ره)

سه سال از رحلت عالم ربانی و فقیه اهلبیت(ع) عضو شورای عالی مجمع جهانی اهلبیت(ع) می‌گذرد و مردم متدین و مسلمان کشور در سوگ آن عالم فرزانه، شخصیت علمی محدث و رجالی متبحر به ماتم نشسته‌اند.

خدمات علمی حضرت آیت‌الله‌ العظمی محمد آصف محسنی(ره) از عنفوان جوانی تا آخرین لحظاتی که به لقاءالله شتافت بر مردم افغانستان پوشیده نیست.

کتاب اقتصاد معتدل و ارائه نظریه اسلام پیرامون اقتصاد، کتاب وزین فواید دین در زندگی در سن جوانی و معجم الاحادیث المعتبره ایشان که در آخر عمرش در عین حال بیماری چه با شوق و علاقه و اخلاص آنرا به پایان رسانید از جمله ده‌ها آثار مهم ایشان است که مورد استفاده در مراکز علمی و دینی است.

غیر از آثار و کتب علمی، اماکن مذهبی همانند مجتمع علمی – فرهنگی (امام باره) و مسجد جامع فاطمیه در قندهار، حوزه علمیه، دانشگاه و شفاخانه خاتم‌النبیین (ص) و تلویزیون تمدن از آثار به‌جا مانده و صدقه جاریه ایشان است.

تلاش‌های ایشان در جهت وحدت شیعه و سنی و مصئون نگهداشتن کشور از شر جنگ‌ها و منازعات تباه کننده داخلی، کوشش در جهت تقریب مذاهب اسلامی، تاسیس شورای علمای شیعه و درس‌های مستمر علمی، اخلاقی و تفسیری ایشان در تلویزیون ارزش محور تمدن از جمله فعالیت‌های وی در محور ارزش‌های دینی بوده است.

مجمع محبان اهلبیت (ع) ضمن گرامیداشت یاد و سومین سالگرد حضرت آیت‌الله‌العظمی محسنی (ره) رحلت ملکوتی این عضو برجسته شورای عالی مجمع جهانی اهلبیت(ع) را به ملت شریف افغانستان، حوزات علمیه و بیت شریف آن فقیه فقید تسلیت عرض نموده از خداوند متعال برای آن عالم وارسته علو درجات تمنا دارد.

مجمع محبان اهلبیت(ع)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *