تاکید زلنسکی به تحریم صنعت هسته‌ای روسیه از سوی غرب

ادامه جنگ و درگیری در اوکراین!

۱۷۲ روز از جنگ اوکراین سپری می‌شود اما هنوزهم  از صلح و سازش خبری نیست، برعکس هر دو طرف به پیروزی از راه نظامی سخن می‌گویند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در تازه ترین پیام ویدیویی‌اش خواهان وضع تحریم برصنعت هسته‌ای روسیه شد.

او می‌گوید این تحریم‌ها به قدری باید شدید باشد که صنایع هسته‌ای مسکو از فعالیت باز ماند. اما درحال حاضر نگرانی رییس جمهوراوکراین از انفجار نیروگاه هسته‌ای اروپا درخاک اوکراین است، ولودیمیرزلنسکی؛ رئیس‌جمهور اوکراین گفت:

“هرسرباز روسی که به نیروگاه شلیک کند و یا با سپر قرار دادن آن علیه نیروهای اوکراینی شلیک کنند، این سربازان هدف ویژه‌ای برای سرویس امنیتی ما خواهد بود.”

براساس برخی گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی دو انبار مهمات نیروهای روسیه را در جنوب اوکراین منهدم کرده‌اند اما طرف روسی تاکنون دراین مورد چیزی نگفته است.

سخنگوی نیروهای مسلح اوکراین هم اعلام کرد که حملات موشکی روسیه همچنان برشهرهای مختلف اوکراین ادامه دارد، الکساندر اشتوپون؛ سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین افزود:

“وضعیت تغییری نکرده، دشمن به گلوله باری به شهرک‌های مرزی ازخاک روسیه ادامه داده است، نقاط مختلف هدف حملات موشکی و راکتی آنان قرار می‌گیرند.”

با این حال نماینده دایم روسیه در سازمان ملل از این سازمان خواسته که هیئتی را به گونه عاجل برای بررسی وضعیت نیروگاه هسته‌ای ژاپورژیا بفرستد؛ ظاهرا مسکو هم از انفجار این نیروگاه نگران است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *