پیشرفت مذاکرات برای حل معضل بحرانِ بدهی های یونان

در آلمان برای حل بحران بدهی‌های یونان نشست اضطراری برگزار شد. این نشست با حضور رئیس صندوق بین‌المللی پول، رئیس بانک مرکزی اروپا، صدراعظم آلمان، رئیس‌?جمهوری فرانسه و رئیس کمیسیون اروپا برگزار شد.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” پی‌یر مسکوویسی، مسئول اقتصادی اتحادیه اروپا می‌گوید در این مذاکرات بر سر بحران بدهی‌های یونان، پیشرفت‌های جدی حاصل شده اما طرفین مذاکرات باید تلاش‌های بیشتری برای رسیدن به یک توافق بکنند.

هدف از این مذاکرات توافق بر سر پیشنهادی است که در نهایت باید به دولت یونان ارائه شود.

یونان باید روز جمعه این هفته ۳۰۰ میلیون یورو از اقساط بدهی‌های خود را پرداخت کند.

این نگرانی وحود دارد که دولت یونان پول کافی برای پرداخت قسط‌های خود نداشته باشد و ممکن است اعلام ورشکستگی کند. چنین اقدامی در نهایت می‌تواند به خروج یونان از حوزه پول واحد اروپا – یورو – منجر شود.

دولت یونان تا پایان جون باید ۱٫۵ میلیارد یورو از اقساط بدهی‌های خود را بپردازد و گفته شده که دولت یونان ممکن است اقساط بدهی‌های این ماه خود را یکجا در پایان ماه پرداخت کند.

یونان هنوز ۷٫۲ میلیارد یورو از بسته کمک‌های مالی که در اختیار این کشور قرار داده شده بود را دریافت نکرده است و بر سر دریافت این پول با اعتباردهندگان بین‌المللی خود اختلاف نظر دارد.

صندوق بین‌المللی پول و کمیسیون اروپا خواهان آن هستند که دولت یونان در ازای دریافت پول نقد، دست به اصلاحات ریاضتی بیشتری بزند اما دولت یونان با این پیشنهاد مخالف است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *