کنفرانس احیای راه ابریشم در چین

نشست اقتصادی به هدف توسعه روابط تجاری بین کشورهای منطقه و احیای راه ابریشم در چین برگزار شده است. در این نشست نمایندگان کشورهای منطقه از جمله افغانستان شرکت دارند.

 به گزارش” شبکه تلویزیونی تمدن “تلاش‌ها برای توسعه روابط و داد و ستد تجاری بین کشورهای منطقه از طریق احیای راه ابریشم افزایش یافته است. در همین راستا، نشست سه روزه‌ای از چهاردهم جون در چین آغاز شده که در آن مقامات بلندپایه کشورهای منطقه حضور دارند.

مسوولان اتاق تجارت و صنایع افغانستان می‌گویند: بیجینگ طرح بزرگ اقتصادی را جهت راه اندازی یک سیستم تجارتی پیشرفته روی دست گرفته و تلاش می‌کند با احیای راه ابریشم جدید به این هدف دست یابد. در نشست بیجینگ راه‌های دست یابی به این هدف و چگونگی احیای راه ابریشم جدید و ساخت زیربناها ارزیابی خواهد شد. گفته می‌شود که طرح چین، بازار آسیای جنوبی و آسیای میانه و افغانستان را در بر می‌گیرد. مقام‌ها در اتاق تجارت و صنایع می‌گویند که هیئت افغانستان در این نشست از بیجینگ خواستار همکاری در زمینه ایجاد راه‌های آهن و تقویت زیربناهای کشور خواهد شد.

راه ابریشم در گذشته از راه‌های تجارتی بزرگ بود. آگاهان اقتصادی باور دارند که احیای مجدد این راه، می‌تواند افغانستان را به چین، هند، آسیای میانه، ترکیه، آذربایجان و حتا کشورهای اروپایی وصل کند. رئیس جمهور اشرف غنی در سفر اخیرش به چین خواستار برقراری ارتباط مستقیم از راه دهلیز واخان با آن کشور شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *