هفتاد در صد مکاتب در ولایت غور بسته است

پس از انتشار یک گزارش هفته پیش مبنی بر وجود مکاتب و معلمان خیالی در زمان فاروق وردک بعنوان وزیرمعارف کشور، از ولایت غور گزارش شده که نزدیک به هفتاد درصد مکاتب این ولایت بسته اند اما معاش معلمان آن توسط زورمندان محلی و گروه های مسلح غیر قانونی دریافت می شود.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” مسئول یک نهاد حقوق بشری در غور گفته که برپایه بررسی های انان، وجود مکاتب خیالی که تنها برروی کاغذ ثبت شده اند، زمینه حیف و میل میلیون ها افغانی حقوق معلمان را برای افراد غیر مسئول فراهم کرده است. جواد علوی سرپرست این نهاد حقوق بشری گفته که بارها نگرانی های شان را از این وضعیت اعلام داشته اند. بگفته وی، در برخی ولسوالی های غور تا هفتاد درصد مکاتب غیر فعال اند درحالیکه مکتب و معلمان آن در تشکیلات ریاست معارف این ولایت وجود دارند اما هیچ صنف درسی فعال نیست.

شورای ولایتی غور و فعالان مدنی این ولایت نیز این گزارش را تایید می کنند و می گویند میلیون ها افغانی پول معاش معلمان به جیب ارباب، تفنگ سالار و افراد وابسته به طالبان می رود اما از فعال بودن مکاتب خبری نیست. با این وجود، رئیس معارف غور این گزارش را رد می کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *