مجلس مقامات امنیتی را استجواب می‌کند

مجلس نمایندگان امروز مسئولان ارشد امنیتی را استجواب می کنند. عرفان الله عرفان، نائب منشی این مجلس گفت: مشکلات و افزایش ناامنی ها، نمایندگان را مجبور کرده تا امروز شنبه وزیرامورداخله، لوی درستیز وزارت دفاع ملی و رئیس عمومی امنیت ملی را به مجلس فراخوانده و از آنان در باره نابسامانی های  موجود توضیح بخواهند.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” بگفته آقای عرفان، گسترش ناامنی ها در سطح کشور، پیشروی های مخالفان نظام، مقرری های تازه در وزارت امور داخله و ریاست عمومی امنیت ملی و همچنین عدم توزیع تذکره الکترونیکی از محورهای استجواب این سه مقام بلندپایه امنیتی است که در کمیته روئسای مجلس نمایندگان تصویب شده است.

استجواب مقام های ارشد امنیتی تاکنون  بارها و بارها توسط هر دو اتاق شورای ملی انجام شده و بعضا این پرسش و پاسخ ها پشت درهای بسته صورت گرفته اما هیچ کدام این استجواب ها در نتیجه اوضاع امنیتی تاثیر گذار نبوده است.

ولسوالی وانت وایگل مجددا به تصرف نیروهای امنیتی درآمد. این ولسوالی که برای چند ساعت به تصرف شبه نظامیان طالب درآمده بود، بعد از ظهر دیروز از چنگ آنان رها شده و دو باره به کنترل نیروهای دولتی درآمد. حافظ عبدالقیوم والی نورستان گفت که نیروهای امنیتی افغان حوالی ساعت سه و نیم پس از ظهر دیروز توانستند، ولسوالی وانت وایگل را دوباره از تصرف مخالفین مسلح بیرون کنند. وزارت داخله هم اعلام کرده بود که برای بازگیری این ولسوالی نیروهای تازه نفس و کمکی اعزام کرده است. صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله گفته که در جریان عملیات آزادی سازی ولسوالی وانت وایگل، تلفات سنگینی را به مخالفان وارد کرده اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *