رئیس جمهور در خوست: جنگ را با جنگ پاسخ خواهیم گفت

دور دوم مذاکرات صلح بین حکومت و طالبان تا سه هفته دیگر انجام می‌شود. اشرف غنی رییس جمهوری با اعلام این مطلب گفته که منازعه افغانستان از طریق جنگ حل نمی‌شود. آقای غنی گفت: طالبان باید خواسته‌های خود را روی کاغذ مطرح کنند.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” آقای اشرف غنی رئیس جمهوری دیروز چهارشنبه به هدف غم‌شریکی با خانواده‌های حمله انتحاری ولایت خوست به این ولایت سفر کرد. او در سخنرانی‌اش در جمع خانواده‌های قربانیان گفت: مشکل افغانستان با جنگ حل نمی‌شود و حکومت تلاش دارد گفتگوهای صلح با طالبان را به یک روند تبدیل کند. او با اشاره به برگزاری دور اول گفتگوها در اسلام آباد افزود، دور دوم هم تا سه هفته آینده برگزار خواهد شد. آقای اشرف غنی در این سخنرانی طالبان را با عنوان برادر خطاب کرد و از آنان خواست که خواسته‌های شان را روی کاغذ مطرح کنند.

رییس جمهوری در عین حال هشدار داد که جنگ را با جنگ پاسخ خواهد داد و گفت: ما جنگ را آغاز نکرده‌ایم. جنگ بر ما تحمیل شده و کسیکه با ما جنگ می‌کند، با او می‌جنگیم. ولی هدف ما صلح پایدار است. او افزود که در حال حاضر یک اجماع ملی، منطقه‌ی و جهانی در مورد صلح بوجود آمده و تمامی کشورها پذیرفته‌اند که افغانستان باید جای همکاری باشد نه جای رقابت.

این درحالی است که ملا محمد عمر رهبر طالبان هم در پیامش به مناسبت عید سعید فطر، آمادگی این گروه برای مذاکره با حکومت افغانستان را اعلام داشته، هرچند او هم گفته که به جنگ ادامه خواهند داد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *