سرک‌های حلقوی کابل، جهش بلند پروازنه‌ی اقتصادی

رئیس جمهوری ساخت سرک حلقوی کابل را یک تصمیم مهم اقتصادی خواند و گفت: آینده اقتصادی کابل به این سرک وابسته است.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” آقای اشرف غنی  رئیس جمهوری ساخت سرک حلقوی کابل را یک تصمیم مهم اقتصادی خواند و گفت: آینده اقتصادی کابل به این سرک وابسته است. آقای اشرف غنی درعین حال گفت: اگر این چنین پروژه‌ها به درستی مدیریت نشوند، می‌توانند در زندگی برخی از شهروندان تاثیر منفی داشته باشند.

آقای اشرف غنی در نشستی که روز گذشته به هدف بحث روی طرح ایجاد سرک حلقوی کابل در ارگ برگزار شد، اظهار داشت که سرک حلقوی کابل، نه تنها یک سرک، بلکه یک پروژه همه جانبه انکشاف شهری است. رئیس جمهوری همچنین سهم‌گیری مردم در این پروژه، دورنمای امنیتی، تاثیرات اجتماعی، روند استملاک زمین‌ها، اراده قوی حکومت در زمینه جلوگیری از غصب حریم‌های سرک، موجودیت ظرفیت‌ها، زیربنا و کانالیزاسیون سرک را در ساخت آن مهم بیان داشت. او درعین حال گفت: اگر این چنین پروژه‌ها به درستی مدیریت نشوند، می‌تواند در زندگی برخی از شهروندان تاثیر منفی داشته باشد. به گفته رییس جمهوری، حکومت باید در مشارکت با مردم، بر اساس یک قرارداد اجتماعی و با در نظر داشت تاثیرات همه جانبه این سرک، در زمینه ساخت آن کار کند.

در نشست دیروز که با شرکت نمایندگان شماری از نهادهای دولتی دایر گردید، وزیر فواید عامه ضمن ارائه طرح احداث سرک حلقوی کابل، پیشنهاد کرد که برای تطبیق این طرح، گروه کاری متشکل از وزارت‌های فواید عامه و شهر سازی، شهرداری کابل و اداره اراضی و آب، تشکیل شود. در نشست دیروز همچنین روی جنبه‌های تخنیکی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی سرک حلقوی کابل بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *