جنگنده‌های پاکستانی ۱۴ شبه‌نظامی‌را هدف قرار داد و کشت

ارتش پاکستان اعلام کرد که در حملات هوایی به وزیرستان شمالی دست‌کم ۱۴ شبه‌نظامی کشته شدند.
به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “این حملات روز شنبه مخفیگاه‌های شبه‌نظامیان را در منطق? شاوال در محدود? منطق? قبیله‌نشین وزیرستان شمالی در شمال غرب این کشور هدف قرار داد؛ جایی که از جوزای سال گذشته صحن? جنگ ارتش پاکستان علیه گروه پیکارجویان طالبان بوده است.
پاکستان بیش از ده سال است با جنگ‌های داخلی دست و پنجه نرم می‌کند.
اواخر خردادماه سال جاری جنرال عاصم باجوا، سخنگوی ارتش پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات علیه تروریست‌ها در مناطق قبایلی شمال غرب این کشور موسوم به عملیات «ضرب عضب» از تاریخ ۲۵ جوزای ۹۳، دو هزار و ۷۶۳ تروریست کشته شده‌اند و ۳۴۷ نفر از افسران و سربازان ارتش نیز جان خود را از دست داده‌اند.
و در خبر دیگر از پاکستان، مشاور امنیت ملی و امور خارجه نخست وزیراین کشور روز شنبه اعلام کرد که اسلام اباد از دهلی نو می خواهد که به توافق آتش بس بین دو کشور پایبند باشد.
سرتاج عزیز از نگرانی پاکستان درباره ادامه اقدامات هند به نقض موافقتنامه آتش بس امضا شده بین دو کشور در سال ۲۰۰۲ خبر داد.
عزیز در بیانیه مطبوعاتی گفت: « هند باید به موافقتنامه آتش بس پایبند باشد و از برای تضمین امنیت در منطقه ، گلوله باران مناطق مرزی پاکستان را متوقف کند.»
مشاور امنیت ملی و امور خارجه نخست وزیر پاکستان خاطرنشان کرد که تلاش هند برای بحرانی کردن اوضاع در مناطق مرزی با پاکستان به صلح و ثبات منطقه هیچ کمکی نمی کند

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *